From : ခိုင္ေအာင္ေက်ာ္ ( နယူးေယာက္ )
ညီလာခံခမ္းမတခုလံုးမွာ အသံဗလံမ်ား မၾကားရ ၊ သတင္းေထာက္မ်ားသာ တေယာက္တေပါက္ ေရွ့သြားလိုက္ ေနာက္တန္းျပန္လာလိုက္ႏွင့္ သြားေနၾကသည္ ။ အိမ္ျဖဴေတာ္၏ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ျပဳုလုပ္ေသာ ခမ္းမတြင္ ခါတိုင္းလို သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ မ်ိဳးမဟုတ္ ။ ထာ၀စဥ္ျပဳလုပ္ေနၾကအတိုင္း ၾကားနာပြဲသာျဖစ္သည္ ။ ခမ္းမ၏ အေရွ့ဖက္တြင္ ခံု၀ိုင္းသဘြယ္ တက္ေရာက္ေနေသာ သူမ်ားက မ်က္ႏွာစံုညီ ထိုင္ေနၾကသည္ ။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အေနာက္ဖက္တည့္တည့္၌ ပတ္လည္စားပြဲခံုရွိသည္ ။ ထိုင္ခံုမွာ ၾကားနာပြဲျပဳလုပ္သူ၏ ထိုင္ခံုျဖစ္သည္ ။ ၄င္းထိုင္ခံုေနာက္ဖက္တြင္မူ တံခါးေပါက္ရွိသည္ ။ ၾကားနာပြဲသို ့ တက္ေရာက္ေသာသူမ်ားမွာ ခမ္းမ၏ ေဘးဖက္ေပါက္မွ ၀င္ၾကရေသာ္လည္း ၾကားနာပြဲျပဳလုပ္သည့္ ဆီနိတ္တာမွာမူ အေနာက္ဖက္တံခါးေပါက္မွ ၀င္လာျပီး ထိုင္ခံုတြင္ ထိုင္သည္ႏွင့္ ၾကားနာပြဲကို စတင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္ ။
ယေန ့တြင္ ျမန္မာနိဳင္ငံအေရးႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ၾကားနာပြဲ ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမန္မာ့အေရးက်ြမ္းက်င္သူ အေမရိကန္နိဳင္ငံသား ပါရဂူမ်ား ၊ ရခိုင္သမိုင္းပညာရွင္ အေနာက္နိဳင္ငံသားမ်ားႏွင့္ ျမန္မာနိဳင္ငံ ဒီမိုကေရစီအတိုက္အခံသမားမ်ားႏွင့္ ရခိုင္နိဳင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္ ။ သူတို ့အားလံုးမွာ ဘဲဥပံုထိုင္ခံု၏ အေရွ့ဖက္ျခမ္းရွိ တတိယေျမာက္ ခံုတန္းမ်ားတြင္ ထိုင္ၾကရသည္ ။ အျခားတဖက္တြင္ ကုလသမၼဂ ဆိုင္ရာ ျမန္မာအထူးကိုယ္စားလွယ္ ၊ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာသံအမတ္ၾကီး ၊ ျမန္မာနိဳင္ငံျခားေရး၀န္ၾကီး တို ့ထိုင္ေနၾကသည္ ။
ပဥၹမေျမာက္ ထိုင္ခံဖက္မွာမူ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အဖြဲ ့အစည္းမ်ားျဖစ္သည္ ့ အဖြဲ ့မ်ားမွ ဒါရိုက္တာမ်ား ၊ ဥေရာပ႒ါနခြဲ ကိုယ္စားလွယ္ ဒါရိုက္တာ ဦးဟန္ေညာင္ေ၀တို ့ ထိုင္ေနၾကသည္ ။ သူ၏ ေဘးဖက္တြင္ ေဒါက္တာ၀ါကာအူဒင္ ထိုင္ေနျပီး ဘီဘီစီ -၊ အာဖက္ေအ ၊ ဒီဗီြဘီ ၊ ဗီြအိုေအ သတင္းေထာက္တို ့မွာ သူတို ့ႏွင့္ ကပ္လွ်က္ ထိုင္ေနၾကသည္ ။ အျခားထိုင္ခုံမ်ားတြင္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားႏွင့္ ေလ့လာသူ သမိုင္းေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ ။ စုစုေပါင္း လူဦးေရ -၁၅၀- နီးကပါးခန္ ့ ရွိသည္ ။
တံခါးပြင့္လာသည္ႏွင့္ အခန္းအနား စတင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္ ။ ခမ္းမထဲတြင္ မည္သူမွ် လက္ခုပ္တီးျခင္း မျပဳလုပ္ ။ ယေန ့ထူးျခားသည္မွာ ေမးခြန္းပံုစံမ်ားျဖင့္သာ ေမးျပီး အေျဖမ်ားကို ဆီနိတ္တာက ဆံုးျဖတ္ေပးမည္ဟု ဆိုပါသည္ ။ ေစာဒကတက္ခြင့္ မရွိရေသာ အေျဖမ်ားဟု သိထားၾကသည္ ။ သေဘာက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မွတ္သည္ႏွင့္ အားလံုးလိုက္္နာရမည္ဟု ဆိုလိုရင္းျဖစ္သည္ ။
ဆီနိတ္တာက ေမးပါေတာ့သည္ ။
“ အေမရိကန္ နိဳင္ငံသားျဖစ္ေသာ္လဲ ျမန္မာနိဳင္ငံ အေရးကို က်ြမ္းက်င္တဲ ့ ပါရဂူမို ့ ျမန္မာနိဳင္ငံက မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးကို ဗုဒၵဘာသာ၀င္ မ်ားတဲ ့ ျမန္မာနိဳင္ငံက လက္မခံဘူးလို ့ ေျပာပါတယ္ ။ ဒီလိုဆိုရင္ မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ားေနထိုင္တဲ ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နိဳင္ငံက လက္ခံရင္ သင့္ေတာ္ပါ့မလား “
မစၥတာဂ်ိဳးဇက္ စတီဗင္ က တခ်က္မွ် ျပံဳးလုိက္သည္ ။ သူက ထိုင္ခံုမွ ထျပီး ေျပာျခင္းမဟုတ္၍ သူ ့ကို ၾကိဳးစားျပီး လွမ္းေမ်ွာ္ၾကည့္လိုက္သည္ ။ ၾကားနာပြဲမွာ မည္သူမွ် ထိုင္ခုံမွ ထ၍ ေျပာစရာ မလိုေခ် ။
“ ဘာသာေရးအရလဲတူညီျခင္း ၊ လူမ်ိဳေရးအရလဲ တူညီျခင္းနဲ ့ တူညီေနတဲ ့သူတို ့ကို လက္ခံမွ ျဖစ္မယ္ေပါ့ဗ်ာ ၊ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးေတြကို ဘဂၤလားေဒ့ရၤနိဳင္ငံက ဘာေၾကာင့္မ်ား လက္မခံတာလဲဗ်ာ ။
မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္နိဳင္ငံေတြဟာ ရခိုင္ျပည္က ဘဂၤလီ လူမ်ိဳးေတြကို ဘာေၾကာင့္မ်ား ကို္ယ္ခ်င္းမစာနာၾကတာလဲ၊ သူတို ့ဘာသာမွာ တျခားတိုင္းတပါးမွာသာ ဒုကၡ သုခ ေနၾက ၊ မြတ္ဆလင္ဘာသာကိုးကြယ္တဲ ့ ေနရာေတြကို မလာရေတာ့ဘူး ဆိုတဲ ့ တားျမစ္ခ်က္ေတြ ရွိေနသလား မသိပါဘူး ၊ အမွန္ေတာ့ သူမ်ားခ်စ္တယ္ ဆိုတာ မိသားစု မုန္းတီးတာေလာက္ဘဲ ရွိပါတယ္ ။ က်ေနာ္ဆိုရင္ အသက္ ( ၈၀ ) နား ကပ္ေနပါျပီ ။ ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳးေတြရွိရာကိုဘဲ သြားတယ္ လာတယ္ ။ သူမ်ားေတြ ေနရာကို လွည့္ေတာင္ မၾကည့္ျဖစ္ဘူး “
ဆီနိတ္တာက သူ၏ စာရြက္မွာ ပါေမာကၡေျပာေသာ စကားကို မွတ္တမ္းေရးေနပါသည္ ။ ျပီးေတာ့ ဦးဟန္ေညာင္ေ၀ ကို ေမးျမန္းလိုက္ပါသည္ ။
“ ျမန္မာနိဳင္ငံသားျဖစ္တဲ ့ ဦးဟန္ကို ေမးပါရေစ ။ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြက ဘဂၤလီလူမ်ိဳးေတြကို သူတို ့ ျပည္နယ္မွာ မထားခ်င္ၾကေတာ့ဘူးဆိုရင္ ဦးဟန္တို ့ ရွမ္းေတာင္တန္းေတြနဲ ့ အင္မတန္လွတဲ ့ ရွမ္းျပည္နယ္ဖက္မွာ ထားေပးလို ့ ျဖစ္ပါ့မလား “
ဦးဟန္ေညာင္ေ၀မွာ တခ်က္မွ် ေဒါက္တာ၀ါကာအူဒင္ကို ၾကည့္လိုက္သည္ ။ ျပီးေတာ့ သူ ့မွာပါလာေသာ စာရြက္ေတြကို ၾကည့္လိုက္သည္ ။ ျပီးေတာ့ သူေျဖပါေတာ့သည္ ။
“ ဒီျပသနာက ဘဂၤလီလူမ်ိဳးေတြကို ေမးၾကည့္ရပါအံုးမယ္ ။ သူတို ့ ရဲ ့ စိတ္ဆႏၵေတြ ဘယ္လို ရွိသလဲ ဆိုတာကို ၊ ဒီမိုကေရစီဆိုတာက သူတို ့မွာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ ရွိရမွာပါ “
ဆီနိတ္တာက လက္ကာျပလိုက္သည္ ။
“ ဦးဟန္ကို ေမးခြန္းထုတ္ေနတာက ဘဂၤလီလူမ်ိဳးေတြကို ရွမ္းျပည္နယ္မွာ လက္ခံနိဳင္မလားလို ့ ေမးတာပါ ၊ ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးကို ေမးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး ၊“
ဦးဟန္က ပခံုးတြန္ ့လိုက္ေသးသည္ ။ ကုတ္အင္က်ၤီကို ခါးဆြဲခ်လိုက္ယင္း ေျဖးေျဖး ျပန္ေျဖလိုက္ပါသည္ ။
“ က်ေနာ္တို ့ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးေတြကို ဘယ္သူကမွ လက္သင့္ ခံမယ္လို ့ မထင္ပါဘူး “
ဆီနိတ္တာက ခ်က္ခ်င္း ေမးပါေတာ့သည္ ။
“ ဘာျဖစ္လုိ ့ ရွမ္းျပည္နယ္က လက္သင့္ ခံမွာ မဟုတ္လဲဗ်ာ ။ ဦးဟန္ကဘဲ သူတို ့ လူမ်ိဳးကို တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳဖို ့ အစည္းအေ၀းေတြ ညီလာခံေတြ ျပဳလုပ္ေပးေနတာေတြေလ “
“ ဆီနိတ္တာ ခင္ဗ်ား အဲဒါ အယင္ကပါဘဲ ။ ခုေတာ့ ျမန္မာနိဳင္ငံအစိုးရက သူတို ့လူမ်ိဳးကို တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳး မဟုတ္လို ့ ေၾကညာသလို သန္ေကာင္စာရင္းေကာက္ရင္လဲ သူတို ့ကို ေကာက္တာမဟုတ္ဘူးဆိုေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္ကလဲဘဲ သူတို ့ကို ဘယ္လိုနည္းနဲ ့မွ လက္သင့္ခံျပီး ထားေပးၾကမယ္ မထင္လို ့ပါဗ်ာ ။ သူတို ့ လူမ်ိဳးအတြက္ ၀မ္းနည္းပါတယ္ “
ဆီနိတ္တာက ေဒါက္တာ၀ါကာအူဒင္ ဖက္သို ့ မ်က္လံုးခ်င္း ဆိုင္ၾကည့္လိုက္သည္ ။ သို ့ေသာ္ သူ ့မွာ ဦးဟန္ေညာင္ေ၀ကို ေဒါသထြက္ေသာ အၾကည့္ႏွင့္ ၾကည့္ေနေသာေၾကာင့္ ဆီနိတ္တာ၏ ေမးေနေသာ စကားကို မၾကားမိလိုက္ ။ အနားမွာ ရွိေသာ ဘီဘီစီမွ သတင္းေထာက္တဦးက ေျပာလိုက္မွ နားေထာင္ရေတာ့သည္ ။ ဆီနိတ္တာက
“ မြတ္ဆလင္ နိဳင္ငံမ်ားက ညီလာခံေခၚျပီး ျပဳလုပ္ေနၾကတဲ ့အတြက္ သူတို ့နိဳင္ငံမ်ားမွ ေခၚယူရင္ ဘဂၤလီလူမ်ိဳးမ်ား ေအးေအးေဆးေဆး သြားနိဳင္ပါ့မလားလို ့ ေမးတာပါ “
“ က်ေနာ္တို ့ လူမ်ိဳးေတြက ျမန္မာနိဳင္ငံမွာ ေနေတာ့ ျမန္မာနိဳင္ငံမွာဘဲ ေနခ်င္ၾကပါတယ္ ။ တျခားနိဳင္ငံေတြကို မသြားခ်င္ၾကပါဘူး “
ဆီနိတ္တာက တခ်က္မွ် ျပံဳးၾကည့္လိုက္သည္ ။
“ ဒါျဖင့္ရင္ တျခားနိဳင္ငံေတြကို ေလွနဲ ့ သြားေနတဲ ့ လူေတြ ၊ ယူအန္မွာ တတိယနိဳင္ငံကို သြားမဲ ့ လူေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာနိဳင္ငံမွာဘဲ ေနခ်င္ၾကတာေပါ့ “
‘ မွန္ပါတယ္ ဆီနိတ္တာခင္ဗ်ား ။ က်ေနာ္တို ့ လူမ်ိဳးေတြကို လူ ့အခြင့္အေရးအျပည့္နဲ ့ ေပးေနမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာနိဳင္ငံမွာေ နခ်င္ၾကပါတယ္ ။
“
“လူ ့အခြင့္အေရး မရ ၊ ဒီမိုကေရစီမရဘဲ ရွိေနရင္ ေကာ ဆက္ျပီး ေနခ်င္ေသးၾကတံုးဘဲလား ၊ တျခားနိဳင္ငံေတြကို သြားခ်င္ၾကတဲ ့ စိတ္ေတြ မရွိၾကဘူးလား ၊ ဥပမာ မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္ ကိုးကြယ္တဲ ့ နိဳင္ငံေတြကိုေပါ့ “
“ ျမန္မာနိဳင္ငံမွာ ဒီမိုကေရစီနဲ ့ လူ ့အခြင့္အေရး မရရွိရင္ ရွိေအာင္ လုပ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္ ။
ဒါမွ က်ေနာ္တို ့ လူမ်ိဳးေတြ လူလိုသူလို ေနနိုင္ၾကမွာပါ “
“ ခင္ဗ်ားတို ့ကို ဘယ္လိုမွ မကူညီနိဳင္ဘူးဆိုရင္ လူလိုသူလို ေနၾကရမဲ ့ မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္မ်ား ေနထိုင္တဲ ့ နိဳင္ငံေတြကို မေျပာင္းခ်င္ၾကဘူးလား “
“ မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္နိဳင္ငံေတြက လက္သင့္ခံၾကမယ္ မထင္ပါဘူး ၊ ဒါေၾကာင့္ မသြားခ်င္ၾကတာ “
“ မဟုတ္ဘူးေလ- ခင္ဗ်ားတို ့ လူမ်ိဳးကို မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္ နိဳင္ငံေတြက လက္သင့္ခံၾကမယ္ ။
လူလိုသူလို ေနၾကရမယ္ ။ ပညာလဲ သင္ၾကားခြင့္ရွိမယ္ ။ စီးပြါးေရးလဲ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရွိမယ္ ။ မိန္းမေတြလဲ အမ်ားၾကီး ယူခြင့္ရွိမယ္ ၊ ခင္ဗ်ားတို ့လိုခ်င္တဲ ့ လူမ်ိဳးနာမည္လဲ အဲဒီနိဳင္ငံေတြမွာ အသိအမွတ္ျပဳေပးလိမ့္မယ္ ၊ ခင္ဗ်ားေတာင္ အဲဒီနိဳင္ငံေတြမွာ အဲဒီလူမ်ိဳးေတြအတြက္ သမၼတ လို အဆင့္နဲ ့ေနရမယ္ ။ ဒီေတာ့ မြတ္ဆလင္ ဘာသာ၀င္ နိဳင္ငံေတြကို ခင္ဗ်ားတို ့ ေတာင္းဆိုၾကရမယ္ ။
ဘယ္လိုလဲ “
ေဒါက္တာ၀ါကာ အူဒင္မွာ ေစာေစာက ဦးဟန္ေညာင္ေ၀ ကို ေဒါသထြက္ေနေသာ္လည္း သူ ့အလွည့္တြင္ ပို၍ စိတ္ထိခိုက္စြာျဖင့္ ရွိေနေတာ့သည္ ။ သူမည္သို ့ေျဖရမည္ကို မသိေတာ့ ။ ေနာက္ဆံုးမွာ ဆီနိတ္တာက မွတ္တမ္းမ်ား ေရးေတာ့သည္ ။ ျပီးေတာ့ ျမန္မာနိဳင္ငံဆိုင္ရာ နိဳင္ငံျခားေရး၀န္ၾကီးႏွင့္ကုလသမၼဂ ဆိုင္ရာအထူးကိုယ္စားလွယ္ ၊ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာနိဳင္ငံဆိုင္ရာ သံအမတ္ၾကီး တို ့ကို ေမးခြန္းေတြ ေမးျမန္းသည္ ။ သူတို ့ေတြကို ေမးျမန္းျပီးသည္ႏွင့္ အေျဖမ်ားကို ေၾကညာေတာ့မည္ဟု ဆိုပါသည္ ။
--------- ------------- ------------ ----------
အခ်ိန္အားျဖင့္ ၾကာျမင့္ေနသည္ဟု စိတ္ထဲမွာ ထင္ေနၾကသည္ ။ အပ္က်သံေတာင္ ၾကားရမည္လား မေျပာတတ္ ။ လံုျခံဳေရးအေနအထားျဖင့္ ရပ္ေနေသာ လံုျခံဳေရးသမားတို ့မွာ မတ္တပ္ရပ္လွ်က္ ကိုယ္ခႏၵာ ေတာင့္ေတာင့္ႏွင့္ ခမ္းမထဲတြင္ သတိၾကီးစြာ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည္ ။ ဆီနိတ္တာက ေၾကညာေတာ့မည္ဟု ဆိုေသာအခါ လူတိုင္းလိုလို သူ ့မ်က္ႏွာကို ၾကည့္ျဖစ္ၾကသည္ ။ သတင္းဓါတ္ပံုသမားမ်ားမွာ ဓါတ္ပံုတျဖတ္ျဖတ္ ရိုက္ေနၾကသည္ ။
“ ဒီကေန ့ တက္ေရာက္ၾကတဲ ့ ျမန္မာနိဳင္ငံဆိုင္ရာ ကုလသမၼဂ အထူးကိုယ္စားလွယ္ ၊ အေမရိကျပည္ေထာင္စု ျမန္မာသံအမတ္ၾကီး နဲ ့ မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္ နိဳင္ငံမ်ားမွ သံအမတ္မ်ားအပါအ၀င္ ၾကားနာပြဲ ျပဳလုပ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုၾကေသာ လူပုဂိုလ္မ်ားအား အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ ။ ေစာေစာက ေမးခြန္းေတြထဲမွာ ေသြးထြက္သံယို မရွိဘဲ လူျဖစ္လာရင္ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးကို ခံစားနိဳင္တဲ ့ လူ ့အခြင့္အေရးကို ရရွိေရးအတြက္ ဘယ္လုိေဆာင္ရြက္နိဳင္ၾကမွာလဲ ဆိုတာကို သံအမတ္ၾကီးနဲ ့ ပါေမာကၡေတြ ၊ သမိုင္းပညာရွင္ေတြ ၊ နိဳင္ငံေရးသမားေတြ ၊ သုေတသီေတြကို ေမးျမန္းျပီးေနာက္ အခုလို အေျဖထြက္ရွိပါေတာ့တယ္ “
ဆီနိတ္တာ၏ အေျဖထြက္ရွိပါေတာ့တယ္ ဆိုေသာ စကားၾကားရေတာ့ လူတကာ မ်က္စိျပဴးသြားၾကသည္ ။
စိတ္၀င္စားသြားၾကသည္ ။ ျမန္မာနိဳင္ငံ၏ အေနာက္ဖက္ လူမ်ိဳ၍ နိဳင္ငံပါ ေပ်ာက္မည့္ အေျခအေနရွိေနေသာ ျမန္မာနိဳင္ငံ၏ ပဋိပကၡကို ယေန ့တြင္ အျပီးသတ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မည္ဆိုေတာ့ မည္သူမဆို စိတ္၀င္စားၾကမည္ျဖစ္သည္ ။ တီဗီြမွလည္း တိုက္ရိုက္ျပသေနရာ ကမၻာတ၀န္းမွာ သန္းေပါင္း မ်ားစြာ ၾကည့္ရွူေနၾကသည္ ။
“ လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡမ်ားနဲ ့ ဘာသာေရးပဋိပကၡမ်ား မရွိတဲ ့ ကမၻာၾကီးကို တည္ေဆာက္ဖို ့ က်ြန္ေတာ္တို ့အေမရိကျပည္ေထာင္စု အပါအ၀င္ အင္အားၾကီးနိဳင္ငံေတြမွာ အထူးအေရးၾကီးပါတယ္ ။အခု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ သံုးခုကို ခ်ေပးလိုက္ပါတယ္ ။ ပထမအခ်က္က သူတို ့ လိုခ်င္တဲ ့နာမည္ကို သူတို ့ သံုးစြဲခြင့္ ရွိရပါမယ္ ။ မည္သူမဆို အစိုးရမဆို အသိအမွတ္ျပဳရပါမယ္ ။ ဒုတိယအခ်က္က သူတို ့ကို နယ္ေျမထူေထာင္ခြင့္ ေပးရပါမယ္ ။ သူတို ့မွာ နယ္ေျမရွိ္မွ သူတို ့ လူမ်ိဳးအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္နိဳင္မွာျဖစ္ပါမယ္ ။ တတိယအခ်က္က သူတို ့ရဲ ့ ပညာေရး ၊ စီးပြါးေရး ၊ လူမွဳေရး ေတြကို သူတို ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိရပါမယ္ ။ ဒီအခ်က္ သံုးခ်က္ကို အေျခခံျပီး က်ြန္ေတာ္တို ့ အစိုးရက အခုလို အေျဖထုတ္ျပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်မ်တ္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။ “
သတင္းစာဆရာမ်ားမွာ ဆီနိတ္တာ၏ ေျဖရွင္းျပေနေသာ စကားကို အသံဖမ္းယင္း ျငိမ္သက္စြာ ရွိေနၾကသည္ ။
“ ဒါေၾကာင့္ ပထမအခ်က္ျဖစ္တဲ ့ မြတ္ဆလင္ ဘာသာ၀င္မ်ားရဲ ့ ဘဂၤလီ လူမ်ိဳးမ်ားအဖို ့ သူတို ့နာမည္ကို အသိအမွတ္ျပဳတဲ ့ မြတ္ဆလင္နိဳင္ငံမ်ားမွာသာ အသံုးျပဳခြင့္ ရွိနိဳင္တဲ ့အတြက္ေသာ္၄င္း ၊ အဲဒီမြတ္ဆလင္နိဳင္ငံမ်ားမွာ နယ္ေျမေဒသေတြမွာေ နထိုင္ေသာၾကာင့္ ပဋိပကၡမ်ား မရွိဘဲ ေနထိုင္နိဳင္ျခင္းေၾကာင့္ ၄င္း ။ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးအရ လူတေယာက္လို ေနထိုင္နိုင္ဖို ့ မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္ နိဳင္ငံမ်ားကသာ ဖန္တီးေပးနိဳင္မွာမို ့ သူတို ့နိဳင္ငံမ်ားကိုသာ ပို ့ေဆာင္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီလိုပို ့ေဆာင္ေပးဖို ့ ကမၻာ့ဘဏ္က ေခ်းေငြမ်ားနဲ ့ မြတ္ဆလင္နိဳင္ငံမ်ား၏ အလွဴေငြမ်ားကို သံုးစြဲမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ပါတယ္ ။ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။”
ဆီနိတ္တာက ေျပာျပီးသည္ႏွင့္ ထိုင္ခံုမွ ထြက္ခြါသြားသည္ ။ ဦးဟန္ေညာင္ေ၀ကို ေဒါက္တာ၀ါကာအူဒင္က မ်က္ႏွာခြက္ကို ဖိနပ္ႏွင့္ ကန္ေက်ာက္လိုက္၍ ေနာက္ခံုသို ့ ပက္လက္လန္က်သြားသည္ကို ျမင္လိုက္ၾကသည္ ။ သတင္းေထာက္မ်ားမွာ ခ်က္ခ်င္း ဓါတ္ပံုရိုက္ယူထားနိုင္လိုက္ၾကသည္ ။ ဦးဟန္ေညာင္ေ၀မွာ တသက္လံုး သူတို ့ဆီက ေဒၚလာေတာင္းစားေန၍ ယခုအခ်ိန္မွာမွ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ သူတို ့လို လူမ်ိဳးကို လက္မခံပါဟု ဆိုေတာ့ မ်က္ႏွာကို ဖိနပ္ႏွင့္ ကန္ေက်ာက္သည္မွာ နည္းေတာင္ နည္းေသးသည္ဟု ထင္လိုက္ၾကသည္ ။ ျမန္မာ့အေရးက့်ြမ္းက်င္ျပီး ရခိုင္သမိုင္းပညာရွင္ တဦးျဖစ္ေသာ ပါေမာကၡမွာ အသက္အရြယ္ ၾကီးျမင့္၍လားမသိ ။ ေမွးေနသည္ကို ျမင္ရသည္ ။ ဤသို ့ေျဖရွင္းမွ ရမည္ဟု ထင္ေနသည္လား မေျပာသာ ။
မြတ္ဆလင္ဘာသာ၀င္အခ်င္းခ်င္း မည္သည့္အခ်ိန္ခါမွာမ်ား သူတို ့ကို လူတလံုး သူတလံုး အသိအမွတ္ျပဳျပီး ေခၚရမည္ ။ မေခၚလ််င္ သူတို ့ခ်င္း ခ်င္း ျပသနာျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္ ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူတို ့အတြက္ ျမန္မာနိဳင္ငံမွာ ေနစရာ တေျမတလက္မမွ် မရွိဆိုလွ်င္ အျခားနိဳင္ငံသြားရံုသက္သက္ ။ ျမန္မာနိဳင္ငံသားမ်ားအတြက္ သီးသန္ ့ခံုတန္းေပးေထားေသာ ေနရာတြင္မူ တက္ေရာက္ေနေသာ သူတဦးမွာ မ်က္လံုးဖြင့္၍ အိပ္ၾကည့္ေနသည္ကို ျမင္လိုက္ရပါေတာ့သည္ ။
Myanmar Express
No comments:
Post a Comment