Friday, July 20, 2012

ရခိုင္ျပည္နယ္အတြြက္ Border Guard Forces ဖြဲ ့စည္းေပးသင့္


                                     စစ္ေတြျမိဳ. မွ ဘဂၤလီမ်ားမီးရွိဳ.ျခင္းခံရသည္႔ အိမ္တစ္အိမ္ပုံ

အစိုးရသည္ရခိုင့္အေရးကို - လက္ရိွအျမင္ေျပာရလွ်င္ - အုပ္ခ်ဳပ္ေရး (administrative/ law and order issue) ျပႆနာအဆင့္ထားကာျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ ့ကသာကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းေနဟန္ရိွသည္။

သို ့ေသာ္ျပည္သူလူထုကမူ အမ်ိဳးသားအေရး (a national concern) အျဖစ္ ျမင္ေနၾကသည္။
ထို ့ေၾကာင့္ 7 Day News ဂ်ာနယ္ကလႊတ္ေတာ္ကိုမတင္ ဘူးလားဟုအစိုးရအာဏာရျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီ၏ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သူဦး ေဌးဦးကိုေမးခြန္းထုတ္ခဲ့သည္။ဦးသိန္းညြန္ ့စေသာျပည္သူ ့

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တို ့ကလည္းလႊတ္ေတာ္သို ့တင္သြင္းရန္အသံျမည္လာၾကၿပီ။

အမ်ိဳးသားအေရးဟုသတ္မွတ္သူမ်ားအနက္တတ္ႏိုင္သူမ်ားကအလႈေငြသိန္းေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍အၿပိဳင္အဆိုင္
လႈဒါန္းၾကယံုမကဒုကၡသည္မ်ားထံသို ့ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်သြားေရာက္ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ [ဧရာ၀တီတို္င္း၌နာဂစ္မုန္တိုင္းဖ်က္ဆီးၿပီးခ်ိန္ကာလကိုျပန္သတိရစရာပင္။] 


ရခိုင္အေရးႏွင့္ပါတ္သက္၍တစ္ဦးခ်င္းခံစားခ်က္(emotions) မ်ားကိုအခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိခြင့္ျပဳေပးခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ေရွ ့ခရီးအတြက္အလံုးစံုပါ၀င္ေသာခ်ဥ္းကပ္နည္း (comprehensive approach) ျဖင့္အေကာင္းဆံုးဟုမဆိုႏိုင္ေသာ္လည္းလက္ေတြ ့အေကာင္အထည္ေဖၚယူႏိုင္မည့္
(realistic and feasible solution) အေျဖကိုစဥ္းစားၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ယခုတင္ျပခ်က္တြင္ရိုဟင္ဂ်ာေတြအယ္ခိုက္ဒါႏွင့္အဆက္အသြယ္ရိွ္ေၾကာင္း
ျမန္မာ့နယ္ေျမတစ္စိပ္တစ္ပိုင္းကိုအရယူ၍ႏိုင္ငံထူေထာင္ရန္စီမံကိန္းရိွတာေတြ
ကိုထည့္မေျပာေတာ့ပါ။ ေျပာေနစရာမလိုေတာ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ဘဂၤလားဒက္ရွ္အစိုးရႏိုင္ငံျခားေရးဌာနႏွင့္ဘဂၤလားဒက္ရွၤမီဒီယာတို ့ကယခုကိစၥ
၏ေနာက္ခံအေၾကာင္းသည္ Jamaat -e- Islam လက္ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာၾကသျဖင့္ ႀကိဳတင္ၾကံစည္မႈေတြပါေၾကာင္းခိုင္လံုေသာလက္ဆုပ္လက္ကိုင္ေတြရိွေနၿပီ။

ၿပီးခဲ့ေသာအဓိကရုဏ္းတြင္ဘဂၤလီေခၚေတာမ်ားကတေနရာတြင္ေလာင္ခ်ာႏွင့္ပစ္သည္ဟုခိုင္မာေသာ
သတင္းထြက္လာသည္။၀ွက္ထားေသာေသနတ္တလက္စ၊ႏွစ္လက္စႏွင့္ပစ္ျခင္းသည္
လက္နက္ပုန္း ျပႆနာေလာက္သာျဖစ္သည္။ လက္နက္ခဲယမ္းမ်ားေသတၱာလိုက္ဖမ္းမိျခင္း၊
RPG အသံုးျပဳျခင္းတို ့ပါ၀င္လာေသာအခါမူလ immigration issue သည္ national security issue အျဖစ္ေနာက္တဆင့္တက္သြားၿပီျဖစ္သည္။

ယခုတဖန္ national security issue သည္လူဦးေရဆက္တိုးေနသည္ႏွင့္အမွ်လူသားခ်င္းစာနာရမည့္
မ်က္ႏွာစာဘက္ (humanitarian dimension) ပါႀကီးထြားလာၿပီးပို၍ေျဖရွင္းရခက္လာေတာ့မည္။ 

ယၡဳပင္ေလွမ်ားျဖင့္ထြက္ေျပးသြားၾကေသာအမ်ိ္ဳးသမီးႏွင့္ခေလးမ်ားကိုဘဂၤလားဒက္ရွ္ဘက္က
လက္မခံဟူသည့္သတင္းေၾကာင့္ျပႆနာကိုဘယ္ဘက္ကစလိုက္သည္ဆိုသည့္အခ်က္အား
သတင္းဖတ္ပရိႆတ္ကေလွ်ာ့တြက္ (discount) တာခံရလာႏိုင္သည္။

ဤျပႆနာသည္သက္တမ္းရွည္လာသည္ႏွင့္အမွ် ‘တရား၀င္ေသာအေရးဆိုမႈတစ္ခု’
(a legitimate cause) ျဖစ္ေနသလိုလုိ၊ ‘အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးက်ိဳးပမ္းမႈ’တစ္ခု

(a national liberation movement) လိုလုိကမၻာ့ပရိႆတ္၏အေ၀းျမင္တြင္
ထင္ျမင္လာႏိုင္သည္။ ထိုအခါပို၍ရွင္းရခက္လာလိမ့္မည္။

ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ျပည္ေထာင္စုအစိုးရသည္မေ၀းကြာလွေသးေသာမိမိ၏စစ္အာဏာရွင္
အရိပ္မည္းေၾကာင့္ႏိုင္ငံတကာကသံသယမ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ေစာင့္ၾကည့္
အကဲခပ္ေနၾကမည္ကိုအေလးအနက္ထည့္တြက္ေနရပံုရသည္။

၄င္းအျပင္စီးပြားေရးဆန္ရွင္အၿပီးတိုင္ရုပ္သိမ္းေပးေရး၊ အကူအညီအေထာက္အပံ့ေတြရေရး၊ E Visa စသည္ျဖင့္အစြမ္းကုန္ျပင္ဆင္ထားေသာေသာကမၻာ လွည့္ဧည့္သည္လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ေရး တို ့သည္ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ျဖစ္တည္ခါစ ျပရုပ္ေကာင္း (positive image) ေပၚတြင္မူတည္ေနသည္။ ဤအခ်က္မ်ားကလည္းဦးသိန္းစိန္အစိုးရကိုတုပ္ေႏွာင္ထားသလိုျဖစ္ေနပံုရသည္။
သို ့ေသာ္ရခိုင္ျပည္သူေတြကမိမိတို ့ကိုျပည္ေထာင္စုအစိုးရကလံုေလာက္ေသာ
အကာအကြယ္မေပးႏိုင္၊ ေပးခ်င္စိတ္မရိွဟုခံစားမိသြားၾကလွ်င္ျပည္ေထာင္စုႀကီးၿပိဳကြဲေရးကို
ေရွးရႈသြားမည့္အခ်က္ျဖစ္သည္ကိုလည္းဤ cost-benefit analysis ထည္းတြင္ထည့္တြက္ သင့္သည္ဟုယူဆသည္။

အေျခအေနမွာေလာေလာဆယ္ထိမ္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္သည္ဆိုေစကာမူအခ်ိန္မေရြးျပန္ေပါက္ကြဲမည့္အေန
အထားျဖစ္ေၾကာင္းယခုရေသ့ေတာင္တြင္ရခိုင္ ၁၁ ဦး ထပ္၍အသတ္ခံရသည္အျဖစ္ကလွစ္ျပေနသည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္၄င္း၏မူလအေၾကာင္းတရားကအပြန္းအပဲ့မရိွနဂိုအတိုင္းရိွေန၍ျဖစ္သည္။ 

ခိုး၀င္လာသူမ်ားကသူတို ့သည္တိုင္းရင္းသားတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္ဟုႏိုင္ငံတကာမ်က္ႏွာစာ
တြင္ႏွစ္ေပါင္း၂၀ ေက်ာ္ lobby လုပ္ထားသည္။ လက္ေတြ ့အရလည္းဒီလူေတြျမန္မာ့ေျမေပၚ
မွာေနလာတာ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာရိွေနခဲ့သည့္အတြက္ႏွစ္ေတြၾကာေလသူတို ့၏ claim
ကိုကမၻာ့ပရိႆတ္ကဟုတ္သေယာင္ေယာင္ထင္လာႏိုင္ေလေလျဖစ္မည္။

၄င္းအထင္ကိုျမန္မာအစိုးရကထိထိေရာက္ေရာက္မေခ်ဖ်က္ႏိုင္ပါ။
[လ၀က၀န္ႀကီးဦးခင္ရီကျပည္တြင္းမီဒီယာကိုခရီးသြားဟန္လႊဲတစ္ခြန္းမွ်ေျဖယံုမွ်ျဖင့္မလံုေလာက္ပါ။]

ရခိုင္ျပည္တြင္ေဒသခံမ်ား(အထူးသျဖင့္သံဃာေတာ္မ်ားကို)အလစ္ေခ်ာင္း၍တစ္ဦးခ်င္းလုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္ျခင္း၊ မိန္းခေလးမ်ားကိုေစာ္ကားၿပီးအလြန္လူမဆန္ေသာနည္းမ်ားျဖင့္သတ္ျဖတ္ျခင္းတို ့သည္ယခုမွျဖစ္သည္မဟုတ္။

အဓိကရုဏ္းကာလအတြင္းေရတြင္းေရကန္တို ့ကိုအဆိပ္ခပ္သည္ဟူေသာသတင္းမ်ားၾကားရသည္။ [ဤအလုပ္မ်ိဳးလုပ္သူမ်ားသည္မိမိအလိုကိုမလိုက္ေသာမိန္းခေလးမ်ား၏မ်က္ႏွာကိုအက္ဆစ္ႏွင့္ပက္ေသာ
ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းမွျဖစ္ၾကသည္။ မ်က္ႏွာကိုအက္ဆစ္ႏွင့္ပက္ခံရေသာဘဂၤလားဒက္ရွ္မွ မိန္းခေလးမ်ားအားကေနဒါ၌ပလပ္စတစ္ဆာဂ်ရီလုပ္အခမဲ့ေဆးကုျပဳျပင္ေပးေနပံုကေနဒီယံ TV Program မ်ားတြင္ၾကည့္ရဘူးသည္။ အမ်ိဳးတူဘာသာတူမ်ားအေပၚ၌ပင္ကမ္းကုန္ေအာင္ရက္စက္သူမ်ားျဖစ္သည္။

ထိုသို ့ဆိုသျဖင့္ကြ်ႏ္ုပ္တို ့သည္ထိုသူမ်ားကိုကိုင္တြယ္ရာ၌တန္းတူရည္တူလူမဆန္ေသာနည္းမ်ားျဖင့္
လက္တုန္ ့ျပန္ရမည္ဟုမဆိုလိုပါ။

မေကာင္းဆိုး၀ါးကိုႏွိမ္နင္းရင္းကြ်ႏု္ပ္တို ့ကုိယ္တိုင္မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ားျဖစ္မသြားသင့္။
(In fighting monsters, we ourselves should not become monsters.) 

သို ့ေသာ္ေရွ ့ဆက္၍ေျပာ့စိစိလုပ္ေနလို ့လည္းမျဖစ္ပါ။ 

ျမန္မာျပည္တြင္း၌ “ရိုဟင္ဂ်ာ” ၂ သန္းခန္ ့အထိရိွႏိုင္သည္ဟုအိႏိၵယႏွင့္ဘဂၤလားဒက္ရွ္ 
၂ႏိုင္ငံစလံုးကခန္ ့ မွန္းသည္။ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားဘက္ကမူ ရွစ္သိန္းဟုခန္ ့မွန္းသည္။ 

သူတို ့ႏွင့္ေဒသခံမ်ားပဋိပကၡျဖစ္တိုင္းတိုင္းျပည္၏အျခားအစိပ္အပိုင္းမ်ားေနႏွစ္ဘက္ဘာသာတူ
အျခားလူမ်ားအၾကားမအီမလည္ျဖစ္ရသည္မွာဒီတႀကိမ္သာမဟုတ္ေတာ့။ 

ကိုးကြယ္ေသာဘာသာခ်င္းတူေပမင့္“ရိုဟင္ဂ်ာ”ဆိုသူေတြႏွင့္ျမန္မာမူဆလင္ေတြယဥ္ေက်းမႈအဆင့္
အတန္းခ်င္းကြာျခားသည္။ ျမန္မာမူဆလင္မ်ားႏွင့္သာမက၊မေလးရွား၊အင္ဒိုနီးရွားတို ့ကဘာသာတူ
သူမ်ားႏွင့္အမ်ားႀကီးကြာျခားသည္။ ခ်မ္းသာေသာဘရူႏိုင္း၊ ဘာရိမ္း၊ ကာတာ၊ ယူေအအီး၊ ေဆာ္ဒီ၊ တူရကီတို ့ကိုထည့္ေျပာစရာပင္မလို။

[မေလးရွားႏိုင္ငံသည္ ေဘာ့စနီးယား၊ ကိုဆိုဗို စသည့္အေရွ ့ဥေရာပမွမူဆလင္ ဒုကၡသည္မ်ားကိုေလ်ာေလ်ာရႈရႈလက္ခံသည္။ ဘဂၤလီမ်ားကိုလက္မခံလို။]

ပထမဆံုးလုပ္သင့္သည္မွာလူေတြထပ္ခိုး၀င္မလာႏိုင္ေအာင္ထိထိေရာက္ေရာက္တားေရးျဖစ္မည္။ 
လာဘ္စားေသာျပည္ေထာင္စုအစိုးရအရာရိွမ်ားထက္ပို၍၀ံသာႏုရကၡိတျဖစ္မည့္ျပည္နယ္အစိုးရကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးသင့္သည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံကမူခိုး၀င္လာေသာဘဂၤလီမ်ားကိုတံတိုင္းခတ္၍ဆီးတားယံုမကေသနတ္ႏွင့္
အေသပစ္ခတ္၍တားဆီး (shoot at sight policy) ရာအေတာ္အတန္ခရီးေရာက္သည္။
အိႏၵိယႏွင့္စာလွ်င္ျမန္မာႏွင့္ႏိုင္ငံတကာနယ္နမိတ္သည္ ၁၇၅ မိုင္သာရိွရာထိုျခံစည္းရိုးကာ ထား၍ျဖတ္ေက်ာ္လာသူကိုပစ္ခတ္နည္းကိုအတုယူသင့္ကယူရမည္။
  
တရားမ၀င္ခိုး၀င္လာသူမ်ားကိုအေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာပင္ထိုနည္းကိုသံုး၍
တစိပ္တစ္ပိုင္းအားျဖင့္ေျဖရွင္းေနသည္။ Texas, Arizona ႏွင့္ New Mexico
ျပည္နယ္မ်ားတြင္ေဒသခံ အေမရိကန္လူထုထည္းမွတက္ၾကြသူမ်ားက Heavy Duty Truck
မ်ား high power rifle မ်ားသံုး၍ခိုး၀င္လာသူမကၠဆီကန္မ်ားကိုိုယ္တိုင္ေစာင့္ၾကပ္ဖမ္းဆီးေပးေနသည္။

ထုိင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းတြင္လည္းေက်ာင္းဆရာမ်ား၊ က်မၼာေရး၀န္ထမ္းမ်ား၊ ဆြမ္းခံၾကြေနေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုေခ်ာင္းေျမာင္းသတ္ျဖတ္ေနေသာမူဆလင္သူပုန္မ်ားအႏၱရယ္မွကာကြယ္ရန္
ထို၀န္ထမ္းမ်ားကိုလက္နက္တပ္ဆင္ ေပးထားသည္။

ျမန္မာအစိုးရသည္ျပည္ေထာင္စု၏အျခားအစိပ္အပိုင္းမ်ားရိွလူမ်ိဳးစုလက္နက္ကိုင္အဖြဲ ့
အစည္းမ်ားကိုနယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ ့မ်ား (Border Guard Forces) ဖြဲ ့ေပး၍လခရိကၡာ
မ်ားေပးျခင္းေလ့က်င့္သင္ ၾကားေပးျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ထားပါသည္။

ယခုထိုတပ္ဖြဲ ့မ်ိဳးမ်ားအမွန္တကယ္အေရးတႀကီးလိုအပ္ေနသည္မွာရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ျဖစ္သည္။ 
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးရထားေသာရခိုင္အဖြဲ ့အစည္းရိွလွ်င္လည္းတျခားျပည္နယ္
ေတြမွာလိုသူတို ့ကိုဦးစားေပး၍ BGF ဖြဲ ့ေပး၊ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပး၊စည္းကမ္းသတ္မွတ္၍တာ၀န္ေပးပါ။
၄င္းအဖြဲ ့မ်ားကိုျပည္ေထာင္စုအစိုးရကအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ေသာ္လည္းျပည္နယ္အစိုးရကလိုအပ္သလို အနီးကပ္ႀကီးၾကပ္တာ၀န္ေပးခြင့္ျပဳပါ။

အေၾကာင္းမွာယခုလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာပင္ျပည္မကလာေသာလံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ ့မ်ားသည္တဘက္မွ
တန္စိုးလက္ေဆာင္မ်ားယူေနသည္ဟုေဒသခံရခိုင္မ်ားကစြပ္စြဲေနၾကသည့္အတြက္ျဖစ္သည္။

ရခိုင္တြင္ BGF ဖြဲ ့ေပးလွ်င္ "ရခိုင္ေတြလက္ထဲေသနတ္ေရာက္သြားၿပီးကုလားေတြပစ္သတ္မွာေပါ့"
ဟုအေပၚယံမေတြးေစလိုပါ။ဤအခ်က္ကိုေကာင္းစြာသတိျပဳ၍ပင္လူခိုး၀င္မႈတစ္ခုတည္းကိုတားဆီးရန္ ကန္ ့သတ္တာ၀န္ျဖင့္ဖြဲ ့စည္းရန္ကိုဆိုလုိပါသည္။ BGFရခိုင္ျပည္နယ္ေန လူမ်ိဳးမေရြး၊ဘာသာမခြဲျခား အလုပ္ႏွင့္ "သင့္ေတာ္သူ-ႏိုင္ငံသား" မ်ားထည္းမွေရြးခ်ယ္တာ၀န္ေပးရန္ျဖစ္သည္။

အကယ္၍ရခိုင္ျပည္နယ္အတြက္ BGF အဖြဲ ့မ်ားကိုခ်က္ခ်င္းမဖြဲ ့ႏိုင္ေသးဘူးဆိုလွ်င္လည္း လက္ငင္းလိုအပ္ခ်က္ကိုေျဖရွင္းရန္ျပည္ေထာင္စု၏အျခားျပည္နယ္မ်ားတြင္ဖြဲ ့စည္းၿပီးသား
BGF အဖြဲ ့မ်ားကိုတႏွစ္တန္သည္ ၂ႏွစ္တန္သည္အကူအညီေတာင္း၍ပို ့လႊတ္သင့္သည္။ ဥပမာကရင္ျပည္နယ္က DKBA ႏွင့္ရွမ္း၊ ကခ်င္ျပည္နယ္မ်ားက BGF မ်ား။

အေကာင္းဆံုးမွာရိွၿပီးသားအျခားျပည္နယ္မ်ား၏ BGF တပ္ဖြဲ ့မ်ားမွတစ္ဦးခ်င္းျဖစ္ေစ - တပ္ဖြဲ ့
အလိုက္ျဖစ္ေစ-စာရင္းေပး/ပူးေပါင္း၍-အေရးေပၚသေဘာဖြဲ ့စည္းကာအခ်ိန္အတိုင္းအတာႏွင့္တာ၀န္ ကိုကန္ ့သတ္ထားမည့္ျပည္ေထာင္စုနယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ ့Union Border Guard Forces (UBGF) ႀကီးတစ္ခုဖြဲ ့စည္းယူျခင္းျဖစ္မည္။ UBGF သည္နယ္စပ္လံုျခံဳေရးကိုသာတာ၀န္ယူရန္ျဖစ္သည္။

ဤသို ့ဆိုလွ်င္ျပည္ေထာင္စုႀကီး၏ေဘးရန္အသြယ္သြယ္ကိုကာကြယ္ရန္တိုင္းရင္းသားညီအစ္ကိုေတာ္မ်ား
က၀ိုင္း၀န္း၍တာ၀န္ယူၾကသည္ဆိုေသာႏိုင္ငံေရးအႏွစ္သာရကို highlight လုပ္ေပးရာလည္းေရာက္မည္။

လူေျပာမ်ားေနေသာလ-၀-က၊ န-စ-ကထည္းမွအမ်ိဳးသားေရးကိုသစၥာေဖါက္၍ကိုယ္က်ိဳးရွာေနေသာ သူမ်ားကိုရွင္းလင္းေပးပါ။ခႏၶာကိုယ္မွမေကာင္းေသာေျခမလက္မမ်ားကိုျဖတ္ထုတ္ရန္အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။

ေနာက္ဆံုးအားျဖင့္ေက်ာင္းဆရာ/ဆရာမမ်ား၊က်မၼာေရး၀န္ထမ္းမ်ားအား ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္မ်ားမွာလိုအေျခခံစစ္ပညာသင္ေပးၿပီးလက္ နက္မ်ားထုတ္ေပးထားဖို ့၊သံဃာေတာ္မ်ားခရီးသြားလွ်င္လိုက္လံေစာင့္ေရွာက္ဖို ့လိုအပ္ေနၿပီ။  

ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ cellphones ႏွင့္ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္လူတိုင္းမွာရိွၾကၿပီးျဖစ္သျဖင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္အစိုးရကထိုအရာမ်ားကိုပါတပ္ဆင္ေပးသင့္ကေပးရမည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို ့ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းအတန္ၾကာကပင္ေရာက္ေနၿပီး
အေျခတက်ျဖစ္ေနၿပီးသားသူမ်ားအတြက္ကားေနာက္တမ်ိဳးစီစဥ္ရန္ျဖစ္သည္။
ပထမအခ်က္အျဖစ္တည္ဆဲရခိုင္ႏွင့္ဘဂၤလီလူဦးေရအခ်ိဳးအဆလက္ရိွထက္ပို၍
တဘက္ေစာင္းနင္းမျဖစ္ရန္အစိုးရကထိမ္းညႇိေပးပါ။တလင္တမယားစံနစ္မက်င့္
သံုးေသာဘဂၤလီတို ့၏လူဦးေရတိုးႏႈံးကရခိုင္ထက္မ်ားေနသည္။ ထို ့ေၾကာင့္
UN ႏွင့္ညႇိႏိႈင္း၍ ယခုတနည္းတဖံုအားျဖင့္စမ္းသပ္ေနသည့္Two children ေပၚလစီကိုထိထိေရာက္ေရာက္လုပ္ေပးပါ။ 
(တရုပ္ျပည္တြင္ One Child Policyေအာင္ျမင္ေနသည္။)
ျမန္မာျပည္တြင္လူဦးေရတိုးႏႈံးျမင့္အုပ္စုမ်ားကိုTwo Children Policy နည္းျဖင့္ထိမ္းခ်ဳပ္မည္ဆိုလွ်င္လကၡံႏိုင္ရေပမည္။)

လက္ေတြ ့ႏိုင္ငံတကာစံျဖစ္ေသာတလင္တမယားစံနစ္ကိုမလိုက္နာေသာမိသားစုျဖစ္ေနလွွ်င္
Two children ေပၚလစီသည္ပင္မလံုေလာက္ ပါ။ ထိုမိသားစုမ်ိဳး (polygamous families)
တြင္သားသမီးႏွစ္ေယာက္ရိွျပီးဖခင္တိုင္းကို bio-engineering (voluntary or enforced neutering) လုပ္ေပးရန္လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။

ဒုတိယအခ်က္အျဖစ္လက္ရိွခရီးသြားလာခြင့္၊ေနရာေရႊ ့ေျပာင္းခြင့္္ထိမ္းခ်ဳပ္ထားသည့္ပံုစံကိုေျပာင္းလဲ သင့္သည္။ လက္ရိွပံုစံသည္လာဘ္စားေသာအစိုးရ၀န္ထမ္းယႏၱယားေၾကာင့္အဓိပၸါယ္မရိွေတာ့ပါ။ ၄င္းအစားရခိုင္ရိွဘဂၤလီမိသားစုမ်ားမွမ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား (ခေလး/လူငယ္မ်ား) ကိုျပည္ေထာင္စု၏ အျခားေဒသမ်ားရိွဘာသာတူမည္သူမဆိုကေမြးစား၍ပညာသင္ေပးမည္၊ပ်ိဳးေထာင္ေပးမည္၊ အစစတာ၀န္ယူမည္ (sponsorship) ဆိုလွ်င္မိဘ/အုပ္ထိမ္းသူသေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ေရႊ  ့ေျပာင္းေန ထိုင္ခြင့္ေပးသင့္သည္။

သို ့မွသာ၄င္းတို ့၏ပညာေရးႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းသည္ျပည္ေထာင္စုတြင္းရိွျမန္
မာမူဆလင္မ်ား၏အဆင့္အတန္းႏွင့္ညီမွ်လာမည္။ အျခားသူမ်ားကိုအႏၱရယ္ျပဳမည့္လူဆိုး မ်ားျဖစ္လာၾကမည့္ဘ၀မ်ိဳးမွလမ္းလႊဲယူႏိုင္မည္၊အၾကမ္းဖက္သမားတို ့၏စည္းရံုးေရး ၾသဇာေအာက္မွဆြဲထုတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ 

ဤနည္းမ်ားျဖင့္တဖက္တလမ္းကရခိုင္အေပၚဘဂၤလီလူဦးေရဖိအားေလွ်ာ့ေပးရာက်မည္။

တတိယႏိုင္ငံမ်ားမွအစိုးရမ်ားကဒုကၡသည္မ်ား (refugees) အျဖစ္ႏွင့္မွ်ေ၀ယူလာၾကေစရန္ လည္းျမန္မာအစိုးရက UNHCR ႏွင့္ယခုထက္ပို၍ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။

ရခိုင္ရိွဘဂၤလီေတြကိုအကုန္လံုးျပန္ေမာင္းထုတ္ပစ္ရန္သို ့မဟုတ္လက္စတံုး (ethnic cleansing) ပစ္ရန္မျဖစ္ႏိုင္။ (immoral) ဤသို ့ဆိုလွ်င္၄င္းတို ့ကိုတနည္းနည္းျဖင့္ေနရာခ်(accommodate) ထားမွလက္ေတြ ့က်မည္ျဖစ္ပါသည္။

လက္ေတြ  ့က်ေသာအရာတိုင္းသည္အေကာင္းဆံုးအရာမ်ားမဟုတ္ေသာ္လည္းျမန္မာႏိုင္ငံ
အေနျဖင့္ေရြးစရာသိပ္မ်ားမ်ားမရိွေပ (options are few)။ တစ္ခ်ိဳ  ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ လက္ေတြ ့က်မည္ျဖစ္ေသာ္လည္းလူႀကိဳက္နည္းမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာလူဦးေရကိုအတင္းကန္ ့ သတ္ရတာမ်ိဳးသည္လူ ့အခြင့္အေရးအသံေကာင္းဟစ္သူမ်ား (Human rights rhetoricians) အတြက္အလုပ္တစ္ခုရေစလိမ့္မည္။

မည္သည့္ေျခလွမ္းကိုမွ်မလွမ္းမီဤသန္းခ်ီ၍ရိွေသာလူအုပ္ႀကီးကိုတစ္ဦးခ်င္းစာရင္းေကာက္၍ သိုးႏွင့္ဆိပ္ခြဲျခား(လူေကာင္းႏွင့္လူဆိုး)သည့္အလုုပ္ကိုႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္းႀကိဳတင္လုပ္ထားရလိမ့္မည္။ 

[ယခုလက္ရိွလူရွစ္သိန္းအနက္ေလးသိန္းကိုႏို္င္ငံသားစီစစ္ေရးကပ္ျပား
ထုတ္ေပးၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။ က်န္လူမ်ားကိုယာယီကပ္ျပား (အျဖဴေရာင္ကဒ္)ေပးထားၿပီးခရီးသြားလာခြင့္ကန္ ့သတ္ထားသည္ဟုဆိုသည္။]

လြန္ခဲ့သည့္အပါတ္ကအေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ - အိုဘားမားအစိုးရက - မိဘမ်ားႏွင့္အတူ (ခိုး၀င္၍) ေရာက္လာေစကာမူ-အသက္၁၆ႏွစ္မတိုင္မီကေရာက္တာျဖစ္ၿပီး-တဆက္တည္းေနသက္ ငါးႏွစ္ထက္မနည္းရိွေနသူ-လက္ရိွအသက္သံုးဆယ္ေအာက္ျဖစ္ကာေက်ာင္း၊ေကာလိပ္၊ တကၠသိုလ္တစ္ခုခုမွာ ပညာသင္ၾကားေနသူ-ရာဇ၀တ္ျပစ္မႈကင္းရွင္းေသာ-မကၠဆီကန္လူငယ္မ်ား ကိုအေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ယာယီတရား၀င္ဆက္လက္ေနထိုင္ခြင့္အစီအမံတစ္ခုကိုတီထြင္ခဲ့သည္။
ထိုမွတဆင့္အေမရိကန္ႏိုင္ငံသားျဖစ္လာႏိုင္မည့္အစီအစဥ္တစ္ခုဆက္လက္ဖန္တီးေပးရန္လည္းအလားအလာရိွသည္။ 

(အိုဘားမားသည္ေရြးေကာက္ပြဲနီးလာသျဖင့္ဦးႏုလုပ္ခဲ့သလို election politics လုပ္တာလဲျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။) 

ရခိုင္ေရာက္ဘဂၤလီမ်ားကိစၥတြင္ေနာက္ဆံုးေပၚအေမရိကန္နည္းကို carbon copy ကူးရန္
မတိုက္တြန္းပါ။ အေမရိကန္မ်ားႏွင့္မကၠဆီကန္မ်ားအၾကားမွာဘာသာေရးတံတိုင္းမရိွေခ်။
ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြထိုင္းႏိုင္ငံမွာေနသလိုမ်ိဳးျဖစ္သည္။သို ့ေသာ္ရခိုင္ရိွဘဂၤလီတစ္သန္းေလာက္က
ထိုကဲ့သို ့မဟုတ္။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္လက္ေတြ ့က်က်ေျဖရွင္းပစ္သည့္စိတ္ထားကိုအတုယူယူသင့္သည္။

တတိယတင္ျပလိုသည့္အခ်က္မွာရခိုင္လူငယ္မ်ားရခိုင္ျပည္မွာေနၾကရန္ျဖစ္သည္။ အလုပ္အကိုင္ရွားပါးမႈေၾကာင့္ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားတိုင္တပါးသို ့ထြက္ခြာရာတြင္ရခိုင္လူငယ္မ်ား လည္းအမ်ားအျပားပါ၀င္သည္။ တျခားျပည္နယ္မ်ားအတြက္ျပႆနာမႀကီးလွေသာ္လည္းရခိုင္ျပည္နယ္ တြင္မိမိထက္ပုိ၍ဆင္းရဲေသာတဘက္ႏိုင္ငံမွခိုး၀င္လာသူမ်ားကိုေနရာဖယ္ေပးသလိုျဖစ္ေနသည္။

[ျပည္တြင္း၌အလုပ္အကိုင္ရွားပါးျခင္းသည္စီးပြားေရးပိတ္ဆို ့မႈဆန္ရွင္ေၾကာင့္လည္းျဖစ္ရာ ‘ဆန္ရွင္ႏိုင္ငံေရး’သည္ျပႆနာ၏တစိပ္တစ္ပိုင္း (part of the problem)ျဖစ္သည္ကိုေျပာ
မေနေတာ့ပါ။ ယၡဳလည္းဆန္ရွင္ေနာက္တႏွစ္ဆက္ရိွေနဦးမည္။]

လူကိုလူတံတိုင္းျဖင့္ကာကြယ္ထားျခင္းထက္အျခားဘာအစီအမံကမွပို၍မထိေရာက္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအမ်ားတြင္မဟာဗ်ဴဟာသေဘာ (strategic reasons) အရတိုင္းျပည္၏အခ်ိဳ ့ေသာ အစိပ္အပိုင္း၌ေနထိုင္သူမ်ားကိုအစိုးရကေထာက္ ပံ့မႈမ်ားပံ့ပိုးေပးသည္(subsidies)။ ဥပမာအစၥေရးတြင္သိမ္းပိုက္ထားေသာနယ္ေျမမ်ားတြင္အေျခခ်ေနထိုင္သူမ်ား၊
ကေနဒါတြင္ေျမာက္ဘက္၀င္ရိုးစြန္းနားနီးေဒသမ်ားတြင္ေနထို္င္သူမ်ား။
[ဤေရခဲျပင္ႀကီးေအာက္တြင္ေရနံသိုက္ႀကီးမ်ားရိွသည္။]

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရဤအခ်က္ကိုမသိ၊ ဘာမွလုပ္ကိုင္မထားေသးဟုမေျပာပါ။ အစိုးရတြင္ဘ႑ာေရးမလံုေလာက္သည္ကိုလည္းသိပါသည္။သို ့ေသာ္အခ်ိဳ ့ေသာကိစၥမ်ား သည္စားစရာမရိွေသာ္လည္းေလ်ာ္စရာရိွရမည္။ရခိုင္သည္ျပည္ေထာင္စု၏အေနာက္ တံခါးေပါက္ျဖစ္သည္။ ယခုထိုတံခါးေပါက္ကိုယခင္ကထက္ပိုဂရုစိုက္မွျဖစ္ေတာ့မည္။
 
ရိုဟင္ဂ်ာေတြကလႊတ္ေတာ္ထည္းအထိေရာက္ေနၿပီဟုအခ်ိဳ  ့ကသတိေပးသည္။
ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ဖြံ ့ၿဖိဳးေရးပါတီမွအေရြးခံၾကရသည့္ဘူးသီးေတာင္ေမာင္ေတာ
နယ္စပ္မွလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကိုဆိုလိုသည္။ (သူတို ့အထည္းကတစ္ခ်ိဳ ့
သည္ၿဗိတိသွ်၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ David Cameron လာတံုးကသံအမတ္ႀကီးအိမ္တြင္ေတြ ့
ဆံုကာ၊မိမိတို ့ကိုကိုယ္ “ရိုဟင္ဂ်ာ”မ်ားအျဖစ္မိတ္ဆက္၍ျမန္မာအစိုးရကဖိႏွိပ္ေနေၾကာင္း
တိုင္တန္းသူမ်ားလည္းပါေနသည္ကိုသတိျပဳမိသည္။)

ဤေနရာတြင္အျခားသူမ်ားႏွင့္မတူေသာမိမိ၏အျမင္ကိုတင္ျပလိုပါသည္။ ယခုျမန္မာကလက္ခံထားရေသာသူတို ့ကုိယ္သူတို ့ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားျဖစ္သည္ တိုင္းရင္းသားတစ္မ်ိဳးပါဟုေျပာၿပီးသီးသန္ ့နယ္ေျမတစ္ခု (၀လူမ်ိဳးစုအလားတူ)
ေတာင္းေနတာထက္ - သူတို ့တစ္ဦးခ်င္းစီကျမန္မာႏိုင္ငံသားအျဖစ္ႏွင့္ ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုလိုက္နာပါမည္၊ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ပါမည္ဟု က်မ္းသစၥာက်ိမ္ဆိုၾကေစျခင္းကပို၍ေကာင္းပါသည္။

လူမ်ိဳး၊ဘာသာမေရြး “ဒီႏိုင္ငံမွာေမြးလွ်င္” ႏိုင္ငံသားျပဳ၍ႏိုင္ငံသားတာ၀န္ႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားေပးအပ္သည္မွာကေန ့ေခတ္အတိုင္းတိုင္းအျပည္ျပည္ကက်င့္
သံုးေနေသာႏိုင္ငံတကာထံုးစံျဖစ္သည္။

ဤနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္သာတဘက္ႏိုင္ငံ၏ပိုင္နက္ကိုနတ္ျမစ္၏ဒီဘက္ကမ္းသို ့ တဘက္ႏိုင္ငံသားေတြကနယ္ခ်ဲ ့လာျခင္းကိုကာကြယ္ႏိုင္လိမ့္မည္။
“ေျမကိုတလကၼမွ်မေပးဘဲ(ေရာက္ေနသည့္)လူကိုေမြးစား”လိုက္ျခင္းဟုေခၚ
လိုကေခၚႏိုင္မည္ထင္ပါသည္။(adoption and assimilation) သို ့ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ -
          
လူသစ္မ်ားထပ္၀င္မလာႏိုင္ေအာင္ BGF တပ္ဖြဲ ့မ်ားသံုး၍တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္
 ထိထိေရာက္ေရာက္တားဆီးျခင္း -
 ရိွၿပီးသားလူမ်ား၏လူဦးေရတိုးႏႈံးကို bio-engineering နည္းျဖင့္ထိမ္းခ်ဳပ္ျခင္း-
-       
 ခေလးသူငယ္မ်ား/အထူးသျဖင့္ဤတို္င္းျပည္မွာေမြးဖြားေသာခေလးမ်ားကိုရခိုင္ျပည္နယ္ျပင္ပ
မွေစတနာရွင္မ်ား (sponsor) အကူအညီျဖင့္ရခိုင္ျပည္နယ္ျပင္ပသို  ့ေျပာင္းေရႊ  ့၍ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ေစကာပညာေရး/ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္ျမႇင့္ေပးျခင္း။
(ရခိုင္မ်ားအေပၚလူဦးေရဖိအားေလွ်ာ့ေစရန္))
-         
“အစားထိုး" ႏိုင္ငံေရးရည္မွန္းခ်က္ေပးျခင္း - (offering alternative political ambition) ဆိုလုိသည္မွာ“တိုင္းရင္းသားတစ္ခုအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳခံရေရး၊ကိုယ္ပိုင္နယ္ေျမရရိွေရး”အစား “ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအျဖစ္ႏွင့္ဖြဲ ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါတာ၀န္ႏွင့္အခြင့္အေရး
မ်ားေဘာင္အတြင္းသိမ္းသြင္းျခင္း” (assimilating with Myanmar Muslim community) တို ့လုပ္ရမည္၏ယူဆပါသည္။

ခ်က္ခ်င္းအေရးတႀကီးေဆာင္ရြက္ရန္၂ ခ်က္မွာရခိုင္ျပည္နယ္တြင္နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ ့
(Border Guard Forces)မ်ားဖြဲ ့စည္းေပးရန္၊ 
 အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၀န္ထမ္းမ်ားသာမက ပညာေရး၊ က်မၼာေရး၀န္ထမ္းမ်ား
ကိုပါလက္နက္တပ္ဆင္ေပးရန္ျဖစ္ပါသည္။  

ကိုလိုနီဘ၀မွာအျမစ္တြယ္ခဲ့ၿပီးလြပ္လပ္ေရးေခတ္ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္အ တြင္းႏိုင္နင္းေအာင္မေျဖရွင္းခဲ့သည့္ျပႆနာကိုယခုအခ်ိန္မွစ၍လက္စသပ္ သည္အထိေျဖရွင္းလွ်င္ပင္ဆယ္ႏွစ္ေလာက္အခ်ိန္ယူေကာင္းယူရလိမ့္မည္။

ဘဂၤလားဒက္ရွ္အစိုးရထံမွယခုထက္ပိုေကာင္းေသာပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ
ရေအာင္မိမိဘက္ကရိွသမွ်အားသာခ်က္တစ္ခုမက်န္အသံုးခ်ေစခ်င္သည္။

လက္ရိွတြင္သူတို ့အစိုးရပေယာဂမပါတာကိုသက္ေသျပေနသည့္ အဆင့္မွာဘဲရိွသည္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္

[ဤသံုးသပ္ခ်က္ကိုေရးသားရာ၌၀ိုင္း၀န္းေဆြးေႏြးေပးေသာကေနဒါ၊ ၾသစေတ်းလ် ႏွင့္ဥေရာပမွမိတ္ေဆြတို ့ကိုေက်းဇူးတင္ပါသည္]

No comments:

Post a Comment