လြန္ခဲ့တဲ့ တႏွစ္ေက်ာ္ကပင္ ဒီေဆာင္းပါးေရးမယ္လို႔ စိတ္ကူးခဲ့ေပမယ့္ မေရးျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ဒီေဆာင္းပါး အေၾကာင္းကို က်ေနာ့္ရဲ့ မိတ္ေဆြတဦးကို ရွင္းျပခဲ့ဖူးတယ္။ သူကေတာ့ အဲဒီဆာင္းပါးရးၿပီးရင္ သူ႔ဆီကိုပို႔ေပးဖို႔ သူ႔ဆိုဒ္မွာ ေဖာ္ျပဖို႔ေျပာပါတယ္။ က်ေႏွာ္ မေရးျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီေဆာင္းပါးကို ျပန္ေရးဖို႔ တြန္းအားေတြေပးလာတာေၾကာင့္ ႏွစ္ပါတ္ေလာက္နာက္က်ၿပီးမွ ေရးျဖစ္ပန္တယ္။ ဆိုေတာ့ ခုတေလာျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာအမည္ခံ ဘဂၤလီအျဖစ္အပ်က္ေတြအေပၚမွာ ၀ုန္းဒုိင္းထႀကဲျခင္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ထင္ရွားစခ်င္လို ့ ေျပာတာျဖစ္တယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ ၀န္းက်င္က မိတ္ေဆြတဦး က်ေနာ့္ကို ေမးဖူးတယ္။ ခင္ဗ်ားတို ့ေျပာေနတဲ့ ဘဂၤလီေတြဟာ သူတို႔ကို သူတို ့ ရိုဟင္ဂ်ာလို ့ေျပာင္း ပိုင္ခြင့္ မရွိဘူးလား။ သူတို ့ကိုသူတို ့ ရိုဟင္ဂ်ာေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာတာကို ခင္ဗ်ားတို ့အေနနဲ ့ ျငင္းပယ္ခြင့္ ဟန္႔တား ပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး ထင္တယ္ လို ့ေျပာပါတယ္။ အဲဒီကိစၥကို ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ျမင္သလိုေပါ့။ က်ေနာ့္ မိတ္ေဆြ ေျပာတာ ကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ႏိုင္ငံ အမည္ေတြ ေျပာင္းတဲ့ ကိစၥေတြနဲ ့ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ့္ မိတ္ေဆြဟာ (၈၈) ကာလတုန္းက ဗမာ ႏုိငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢရဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြထဲ ေခါင္းေဆာင္ တဦးျဖစ္သလို ေက်ာင္းသားေတြ လက္နက္ကုိင္ ေတာ္လွန္ေရး ထဲမွာလည္း ေခါင္းေဆာင္ တဦးပါ။ သူ႔နာမည္ ေဖာ္ျပျခင္း မေဖာ္ျပျခင္းထက္ သူ႔ ေဆြးေႏြးခ်က္ကိုသာ ေျပာလိုျခင္းေၾကာင့္ သူနာမည္က အေရးမႀကီးသလို သူကိုယ္တိုင္က ရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥကို ေထာက္ခံသူ မဟုတ္ဘူးလို ့ထင္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ့အေမး သူ႔ရဲ့ဆြးေႏြးခ်က္ေတြကို စကားေျပာ မေကာင္းတဲ့ က်ေနာ့္အစား ကိုေက်ာ္ထင္ (ယခု VOA သတင္းေထာက္) ၀င္ ေျပာပါတယ္။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္ မိတ္ေဆြေျပာလိုက္တဲ့ သူတို ့ကို သူတို ့ နာမည္ ေျပာင္းပိုင္ခြင့္ ကိစၥအပါအ၀င္ တခ်ိဳ ့ ေဆာင္းပါးေတြထဲက အခ်ိဳ႕ကိစၥေတြဟာ က်ေနာ့္ အယူအဆေတြနဲ ့ လြဲေကာင္း လြဲႏိုင္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ျမင္ႏိုင္ရမွာက နာမည္ကိစၥ အေပၚမွာ ျငင္းပယ္ေနျခင္း မဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါဘဲ ။ နာမည္ရဲ့ ေနာက္ကြယ္က ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ျမင္ႏိုင္စြမ္း ရွိရပါမယ္။ နာမည္ရဲ့ နာက္ကြယ္က ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ သိပ္ႀကီးမားတဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ အႏၱရာယ္ အေပၚမွာ ျငင္းပယ္ျခင္း လက္မခံျခင္းဟာ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ ဘဂၤလီေတြကို လက္မခံျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဆိုေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြ အေနနဲ ့ တိုင္းျပည္အေပၚမွာ တကယ္တမ္း သစၥာရွိရင္ က်ဳပ္တို ့ဘဂၤလီမ်ားကို ယေန ့မွစ၍ ရိုဟင္ဂ်ာဟု ေျပာင္းလိုက္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ဖို ့လိုပါလိမ့္မယ္။ ခု ဒီလိုမဟုတ္ဘူး ။ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ဟာ ေျပာင္းထားတဲ့ နာမည္ မဟုတ္သလိုလို ရခိုင္ျပည္ ဘက္မွာ ႏွစ္ေထာင္နဲ ့ခ်ီၿပီး ေနခဲ့သလိုလို ၀ါဒျဖန္႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲက တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးတမ်ိဳး ျဖစ္ေရးကို ႀကိဳးပမ္းျခင္း ျဖစ္ၿပီး ယင္းကတဆင့္ သူတို႔ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ အတိုင္း တဆင့္ၿပီး တဆင့္ လုပ္သြားမယ့္ စီမံကိန္းေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ႀကီးမားတဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ ဆိုတာကို ျမင္ႏိုင္စြမ္းဖို ့လိုပါတယ္။ ဒီလို တိုင္းျပည္ရဲ့ အႏ ၱရာယ္ေတြကို ကာကြယ္ဖို ့အတြက္ မည္သည့္ အဖြဲ႔အစည္း မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္နဲ ့မဆို ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္သြားဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တိုင္းျပည္ရဲ့ အက်ိဳးစီးပြါး အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ တဘက္မွာလည္း ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြကို အားေပး ကူညီေနတဲ့ မည္သည့္အဖြဲ႔အစည္း မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မဆို တိုင္းျပည္ရဲ့ ရန္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္ရပါလိမ့္မယ္။ ထို ့အတူ သမိုင္း တရားခံေတြ တိုင္းျပည္ရဲ့ သစၥာေဖာက္ေတြ အျဖစ္လည္း သတ္မွတ္ ရပါလိမ့္မယ္။
ဆိုေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြကို တိုင္းျပည္ရဲ့ အဆိပ္အေတာက္ေတြ တိုင္းျပည္ကို ဖဲ့ထုတ္သြားမယ္ (သို႔မဟုတ္) တိုင္းျပည္ကို လႊမ္းမိုး သြားႏိုင္တယ္ ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံတကာ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ခ်ျပရင္း ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြရဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ဟန္႔တား ကာကြယ္ျခင္း ေတြဟာ မူဆလင္ ဆန္႔က်င္ေရးေတြျဖစ္တယ္လို ့ မျမင္ဖို ့အထူး လိုအပ္ပါတယ္။ မူဆလင္အခ်ိဳ႕က ရိုဟင္ဂ်ာကိစၥဟာ ရခိုင္ျပည္ထဲမွာ လက္ရွိ ရွိေနတဲ့ ကိစၥျဖစ္တယ္။ သူတို ့ကို တေယာက္ မက်န္ သတ္ပစ္မယ္။ သို ့မဟုတ္ ေမာင္းထုတ္ပစ္မယ္ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို ့ ေထာက္ျပတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူေနထိုင္ေရး ကိစၥ အပါအ၀င္ တကယ့္ ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံေတာ္ အျဖစ္ တက္လွမ္းတဲ့ ကာလေတြမွာလည္း ဒီကိစၥကို မျဖစ္မေန ေဆြးေႏြး ေျဖရွင္းရမယ္ေပါ့ စသည္ျဖင့္ ေရးတာေတြ ဖတ္ရတယ္။ အၾကမ္းအားျဖင့္ ၾကည့္ရင္ ဒီကိစၥဟာ ဟုတ္သလို ထင္ရေပမယ့္ ရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥကို လက္ခံလာေအာင္ က်ံဳးသြင္းျခင္း ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေတြ ့ရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ျမင္ႏိုင္တာက ျမန္မာျပည္ တနံတလ်ား (ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ဘားအံ စသည္ျဖင့္) ေနရာ အႏွံ ့အျပားမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာ (အားလံုးကို မဆိုလို) မူဆလင္ ဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕ဟာ ရခိုင္ျပည္ထဲက ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြရဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ တိုင္းရင္းသားျဖစ္ေရး လုပ္ေဆာင္မႈတြမွာ မသိမသာ အားေပး အားေျမႇာက္ ရွိေနတာေတြကို ေတြ ့ရပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ တစံုတရာ ကူညီတာေတြ ရွိေကာင္း ရွိမွာပါ။
ေခတ္သစ္ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ျမန္မာျပည္ဖြား မူဆလင္ ဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႕ဟာ တိုင္းျပည္အေပၚမွာ သစၥာ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ဦးရာဇတ္မွသည္ ကိုျမေအး အထိလို ့ေျပာရမယ္ ထင္တယ္။ ကိုျမေအးဆိုလို ့ ေ၀ႏွင္းပြင့္သုန္ ကိစၥဟာ မေျပာမျဖစ္တဲ့ ကိစၥတခုအေနနဲ ့ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာအမည္ခံ အုပ္စုေခါင္းေဆာင္ အခ်ိဳ႕နဲ ့ပတ္သက္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြကို က်ေနာ္ လက္ခံရရွိပါတယ္။ ေ၀ႏွင္းပြင့္သုန္အေနနဲ ့ ဘယ္ေလာက္ ပတ္သက္မႈရွိ မရွိ က်ေနာ္ အတိအက်မသိပါ။ ရွိတယ္ မရွိဘူး စသည့္ ေ၀ဖန္သံေတြ ၾကားရပါတယ္။ ဆိုေတာ့ (တကယ္လို ့) ေ၀ႏွင္းပြင့္သုန္ဟာ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြရဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ တိုင္းရင္းသားျဖစ္ေရး လုပ္ေဆာင္တဲ့ ေရစီးေၾကာင္းထဲမွာ ပါ၀င္မႈ ရွိရင္ေတာ့ က်ေနာ္ အထက္က ေျပာခဲ့သလို မည္သည့္ အဖြဲ ့အစည္း မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါေစ တိုင္းျပည္ရဲ့ မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ၿပီး ဆန္႔က်င္ရပါလိမ့္မယ္။ ေဒါက္တာစိန္၀င္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဟန္ေညာင္ေ၀ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေဒါက္တာဇာနည္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တိုင္းျပည္ရဲ့ အက်ိဳးစီးပြါး တိုင္းျပည္ရဲ့ အနာဂတ္ ဆိုးက်ိဳး ေကာင္းက်ိဳးစတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုသာ ၾကည္ၿပီး ဆန္႔က်င္ရပါလိမ့္။ တိုင္းျပည္ရဲ့ ရန္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္သင့္ရင္ သတ္မွတ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဆိုေတာ့ ေ၀ႏွင္းပြင့္သုန္ ကိုေတာ့ ဘာျဖစ္တယ္ စသည္ျဖင့္ က်ေနာ္ အတိအက် မသိဘဲ မေျပာလိုပါ။ (တကယ္လို႔မ်ား) ေ၀ႏွင္းပြင့္သုန္ဟာ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြရဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ တိုင္းရင္းသား ျဖစ္ေရးကိစၥမွာ တစံုတရာ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈ ရွိခဲ့ရင္ေတာ့ အပြင့္လင္းဆံုးေျပာမယ္ ဒါဟာ တံခါး လာေခါက္ၿပီလို႔။
ျပန္ဆက္ရရင္ ေခတ္သစ္ ျမန္မာျပည္အေပၚ သစၥာရွိခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္ဖြား မူဆလင္ေတြရွိတယ္။ ဦးရာဇတ္ဆိုရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ ့အတူ တိုင္းျပည္ အတြက္ အသက္ေပးၿပီး သစၥာ ရွိျပခဲ့တယ္။ သခင္ဘေသာင္း၊ ဦးေဖခင္၊ ဒဂုန္ဦးဘတင္၊ ဘႀကီးဘေဖ၊ ေဒါက္တာေမာင္ဒီ၊ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ဘရွင္ စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ တိုင္းျပည္ အတြက္ သစၥာ ရွိျပခဲ့တယ္။ (၁၉၃၁ )ခုက ဖြဲ႔စည္းခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢရဲ့ ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္ခင္ဟာ မူဆလင္ တဦးျဖစ္သလို အဲဒီသမဂၢရဲ့ အလုပ္အမႈေဆာင္ေရြးေကာက္ပြဲက ဦးစိန္ထြန္းကို ဥကၠ႒အျဖစ္ တင္ေျမႇက္ ခဲ့ဖူးတယ္။ သူဟာလည္း မူဆလင္တဦးပါပဲ။ ဆိုေတာ့ တိုင္းျပည္ အေပၚမွာ သစၥာ ရွိခဲ့ၾကတဲ့ မူဆလင္ေတြဟာ ေခတ္သစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဦးရာဇတ္မွသည္ ကိုျမေအးအထိလို ့ေျပာရ ပါလိမ့္မယ္။ သို ့ေသာ္ ျမန္မာျပည္ အေပၚမွာ သစၥာေဖာက္ခ်င္တဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြ ေပၚလာၿပီ ဒီအေပၚမွာ ရပ္တည္ ေထာက္ခံတဲ့ မည္သူ႔ကို မဆို တိုင္းျပည္မ်က္ႏွာ ေထာက္ၿပီး ဆန္႔က်င္ ရပါလိမ့္မယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြကို လက္မခံျခင္းကို အစြန္းေရာက္ေတြ ျဖစ္တယ္လို ့ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြ ေခ်ပတာကိုလည္း ၾကဖူးတယ္။ အစြန္း မေရာက္ပါဘူးဗ်ာ တို ့ ရယ္လို ့ေျပာၿပီး တိုင္းျပည္ရဲ့ ေနရာအခ်ိဳ႕ကို ဖဲ့ေပးရမွာလားဆိုတာ ေမးရလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ကို အနာဂတ္မွာ က်ေရာက္ လာမယ့္ ေဘးအႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ျခင္းဟာ အစြန္းေရာက္ၿပီး ကိုယ့္တိုင္းျပည္အေပၚမွာ လာေနၿပီး တိုင္းျပည္ကို ဖဲ့ေပးရမယ္ (သို႔မဟုတ္) အပိုင္စီးမယ့္ လုပ္ရပ္က်ေတာ့ အစြန္း မေရာက္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ သိပ္ မလြန္လြန္းဘူးလား နည္းနည္းပါးပါး ေလ်ာ့ေပါ့ၿပီး ေျပာေစခ်င္တယ္။
ဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္ကို အသက္ေပးၿပီး သစၥာရွိခဲ့တဲ့ ဦးရာဇတ္ရဲ့ မ်ိဳးဆက္ေတြအေနနဲ ့ ရိုဟင္ဂ်ာအမည္ခံ ဘဂၤလီေတြရဲ့ ျမန္မာ တိုင္းရင္းသား ျဖစ္ေရးမွသည္ ႏိုင္ငံကို ဖဲ့ထုတ္ေရးအား ေထာက္ခံ၏ မေထာက္ခံဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ စိန္ေခၚမႈ တရပ္ ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ျမင္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ဦးရာဇတ္ မ်ိဳးဆက္ေတြဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ မူဆလင္ ဘာသာ၀င္ေတြကို ညြန္းလိုတာျဖစ္တယ္။ တဆက္တည္း ေျပာခ်င္တာက ရခိုင္ျပည္ထဲရွိ မူဆလင္ေတြ ဟာလည္း ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ အမည္ဟာ အသစ္အဆန္း ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္လို ့ ေျပာရဲ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရခိုင္ေတြနဲ ့ေအးအတူ ပူအမွ် ေနထိုင္ခ်င္တဲ့ မူဆလင္ ဘာသာ၀င္ေတြအေနနဲ ့လည္း ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ အုပ္စုေတြရဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို ဆန္ ့က်င္ဖို ့လိုအပ္မယ္ ထင္တယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံသူေတြဟာ ႏိုင္ငံေရး တက္ၾကြ အစြန္းေရာက္သူေတြ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ရခိုင္ျပည္ထဲက ေနေျမအခ်ိဳ႕ကို ဖဲ့ထုတ္ေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ ေနၾကတာျဖစ္တယ္။ ဒ္ီလုပ္ရပ္ဟာ ရခိုင္ျပည္ထဲရွိ ေအးအတူ ပူအမွ် ေနထိုင္ၾကတဲ့ မူဆလင္ေတြနဲ ့ျမန္မာျပည္တလႊားမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ မူဆလင္ေတြရဲ့ ဘ၀တည္ၿငိမ္မႈကို ဂယက္ ရိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ျပည္တြင္းရွိ မူဆလင္ေတြကို သားေကာင္ အျဖစ္ အသံုးခ်ႏိုင္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း သတိထားၾကပါ။
ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေရး မသတ္မွတ္ေရး စတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြအေပၚမွာ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးရမယ့္အစား တိုင္းရင္းသား အျဖစ္ လက္ခံေရးအဆင့္ကို ေက်ာ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္မႈေတြရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြဟာ ဘာေတြ ျဖစ္ႏိုင္မလဲ ဆိုတာ သူတို႔ရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ၾကည့္စရာ မလိုဘဲ ေတြးၿပီး သိႏိုင္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ေန၀င္းေရးတဲ့ စာအုပ္တအုပ္ ရွိပါတယ္။ ဒီစာအုပ္က က်ေနာ့္အနားမွာ မရွိေတာ့ အတိအက် ကိုးကားခြင့္ မရဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္ပါ။ တကၠသိုလ္ေန၀င္းဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းရဲ့ ကိုယ္ေရးအရာရွိအျဖစ္ အမႈထမ္းခဲ့သူပါ။ သူေရးတဲ့စာအတိုင္း အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ သူေရးတာကို မွတ္မိသေလာက္ ျပန္ေျပာရရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းဟာ ေအာင္ဆန္း-အက္တလီစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဖို ့သြားတုန္းက အႏၵိယ ပါကစၥတန္ဘက္ကို လွည့္၀င္ခဲ့တယ္ ။ ပါကစၥတန္ေရာက္ေတာ့ ပါကစၥတန္ရဲ့ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ အလီဂ်င္းနားက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ေျပာတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲမွာ ရွိတဲ့ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာကို ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံဘက္ကို ေပးရမယ္လို ့ေျပာသတဲ့။ အဲဒီတုန္းက အလီဂ်င္းနားရဲ့ တာင္းဆိုမႈဟာ မူဂ်ာဟစ္ မွသည္ ယခု ရိုဟင္ဂ်ာ အမည္ခံ ဘဂၤလီ အုပ္စုေတြ အတြက္ တိုင္းျပည္ ဖဲ့ထုတ္ေရး အိပ္မက္ရွည္ကို မက္ေစခဲ့တာ ျဖစ္တယ္လို ့ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရး အႀကိဳ ကာလကလိုပဲ ယခု ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး ႀကိဳပမ္းမႈ ကာလမွာလည္း အခ်ိန္နဲ ့တေျပးညီ ျမန္မာႏိုင္ငံ တိုင္းရင္းသား ျဖစ္ေရး လႈပ္ရွားမႈဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ အလြန္ အႏၱရာယ္ႀကီးတယ္ ဆိုတာ သတိထား ေစခ်င္တယ္။
နိဂံုးခ်ဳပ္ အေနနဲ ့ေျပာရရင္ ရိုဟင္ဂ်ာ လူမ်ိဳးလို႔ပဲ ေျပာင္းေျပာင္း မဟာဂ်ာလူမ်ိဳးလို႔ပဲ ေျပာင္းေျပာင္း ကိစၥမရွိပါ။ ေျပာင္းပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ နာမည္ရဲ့ ေနာက္ကြယ္က ရည္ရြယ္ခ်က္ ပန္းတိုင္ဟာ တိုင္းျပည္ အတြက္ ဆိုးက်ိဳးကို ျဖစ္ေစမယ္ဆိုရင္ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြါးကို ကာကြယ္တဲ့ အေနနဲ႔ ဆန္႔က်င္ရမယ္။ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြါးကို ၾကည့္ၿပီး မည္သည့္အဖြဲ႔အစည္း မည္သည့္ ပုဂိၢဳလ္နဲ ့မဆို ပူးေပါင္းကာကြယ္ရမယ္။ ။
ခိုင္လင္း (ေမဃ၀တီ)
ည (၁၁း ၀၄)၊ ႏုိ၀င္ဘာလ (၇) ရက္၊ (၂၀၁၁)။
အလြန္မွန္ကန္ပါတယ္... က်မတုိ႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံကို ဖဲ႔ထုတ္ဖုိ႔၊ ခြဲထုတ္ဖုိ႔ ၾကံေနတဲ႔ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို မဆုိ၊ မည္သည့္အဖဲြ႔အစည္းကို မဆုိ ဆန္႔က်င္ရမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသားတုိင္းရဲ႕ တာ၀န္ဘဲ... ေ၀ႏွင္းပြင္႔သုန္ဆုိတဲ႔ မိန္းခေလးက ျမန္မာ့သမိုင္းေၾကာင္းမွာ ဘယ္တုန္းကမွ တရား၀င္ မရွိဘူးတဲ႔ ဒီလူေတြ အေၾကာင္းကို ဘယ္ေလာက္သိခဲ႔လုိ႔ ၀င္ပါေနရတာလဲ... အပြင္႔လင္းဆံုးနဲ႔ အရွင္းဆုံးေျပာရရင္.. က်မတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာႏုိင္ငံကို ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ဳးိေတြ ဦးေဆာင္တာကိုဘဲ လုိလားတယ္... ႏိုင္ငံေရးကို ခုတုံးလုပ္ျပီး.. နာမည္ၾကီးေအာင္ နာမည္ယူေနတာလုိ႔ဘဲ.. ေျပာခ်င္ပါတယ္..လံုး၀ အားမေပးပါဘူး.. ဆန္႕က်င္ပါတယ္...ကုလားအုပ္ပံုျပင္ကို သတိရၾကပါ... အခုေတာင္ က်မတုိ႕ရဲ႕ မႏၱေလးျမဳိ႕ဟာ ရတနာပံု ပီကင္း ဘ၀ကို ေျပာင္းေနပါျပီ... တစ္ခုေတာင္ေသးတာက ဗုဒၶဘာသာေတြ အမ်ားစု ျဖစ္ေနလုိ႔ပါ...ေနာက္ထပ္ ငပလီ မကၠာ ျဖစ္ဖုိ႔ အခြင္႔အလမ္း ဖြင့္မေပးၾကပါနဲ႔... အားလံုး စည္းလုံးၾကဖုိ႔ လုိပါျပီ။.
ReplyDelete