ဒီရက္ပိုင္း အင္တာနက္ သံုးတိုင္းေတြ ့ေနရတဲ့ post ေတြေၾကာင့္ ေခါင္းထဲမွာ ေမးခြန္းတခု အလိုလို ေရာက္လာပါတယ္။ ကိုယ္ေတြးတဲ့ ေမးခြန္းကို ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျပီးျပည့္စံုေအာင္ ေျဖႏိုင္ဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ ဗဟုသုတကလည္း မရွိေလေတာ့ ခုေရးေနတဲ့ အခ်ိန္ထိလဲ ေတြးေန ဆဲပါပဲ။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ သံုးဆယ္ နီးပါးကာလကို ျဖတ္သန္းျပီးတဲ့ အထိ လူ ့အခြင့္အေရး ဆိုတဲ့ အသံေတြကို နားမဆန္႔ေအာင္ ၾကားဖူးခဲ့သလို အမ်ိဳးသားေရး ဆိုတဲ့ဟာေတြကိုလဲ ဦးေႏွာက္နဲ႔ မဆန္႔ေအာင္ သင္ၾကား မွတ္သား ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ အမ်ိဳးသားေရး ဆိုတဲ့စကားလံုးကို အမ်ားဆံုး သံုးခဲ့တာက ကၽြန္ေတာ့္ တသက္နီးပါး ခုခ်ိန္ထိ လူခ်စ္လူခင္ အင္မတန္ေပါတဲ့ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္း ယူနီေဖာင္း၀တ္/ ခၽြတ္ေတြ ျဖစ္ၾကၿပီး လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ျမစ္ဆိပ္မွာ အ၀တ္ေလွ်ာ္သလို ေပါေပါမ်ားမ်ား သံုးစြဲ တတ္တာက ျပည္တြင္း ျပည္ပ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားနဲ႔ ႏိုင္ငံျခား အေျခစိုက္ ျမန္မာဘာသာနဲ ့ထုတ္လႊင့္တဲ့ မီဒီယာေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီ အသံုးအႏႈန္း ႏွစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္ ဒီအသက္အရြယ္ထိ ေခါင္းထဲမွာ ဘီအီးနဲ႔ ဘီယာ ေရာေသာက္ သလို ဘယ္ဟာက ပိုေကာင္းလို ့ေကာင္းမွန္း မသိျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒီႏွစ္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို ့ႏိုင္ငံမွာ ထူးထူးဆန္းဆန္းေတြ ေတာ္ေတာ္ ျမင္လာရပါတယ္။ အရင္ ဇာတ္ထဲမွာသာ ၾကားဖူးတဲ့ အမတ္ ဆိုတာေတြကို အေကာင္လိုက္ႀကီး ျမင္လာရပါတယ္။ လိုအပ္တာမ်ားကို အၿမဲတေစ မွာစားၿပီး အၿမဲတမ္း စားၿပီး နားမလည္တဲ့ အစိုးရက ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ ျမစ္ဆံု ေရကာတာ စီမံကိန္း ဆိုတဲ့ဟာ ေရႊ႕ဆိုင္းျခင္း ဆိုတဲ့ စရန္ကို ျပည္သူေတြ လက္ကို ထူးထူး ဆန္းဆန္း ထည့္ေပး တာမ်ိဳးေတြ လုပ္ျပ လာတာမ်ိဳးေတြ ေတြ ့လာရပါတယ္။ (၁၉၉၀) ရလဒ္ကို အၿမဲ ကိုင္စြဲၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့တဲ့ (NLD) ကလည္း ေရြးေကာက္ပြဲ ျပန္၀င္ဖို႔ ရိပ္ဖမ္း သံဖမ္းေလးေတြ ေျပာလာတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ အဆိုးလား အေကာင္းလား မကြဲျပား ေသးေပမဲ ့ျမန္မာျပည္ႀကီး ေျပာင္းလဲ တာေတာ့ ေျပာင္းလဲ ေနပါၿပီ။ ေထာင္ထဲက လူေတြလည္း တၿပံဳႀကီး ျပန္လြတ္ လာၾကပါတယ္။ ဧရာ၀တီ ေအာင္ပြဲရဲ့ ေနာက္ပိုင္း လူတိုင္း ပီတိ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေလးပါ။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးကတည္းက မလြတ္လပ္လို ့ မတည့္ၾကတဲ့ လူမ်ိဳးစုေတြၾကား ဧရာ၀တီ လႈပ္ရွားမႈမွာ အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စည္းစည္း လံုးလံုး ျဖစ္ခဲ့ၾကတာကို ဒီတခါပဲ ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ျမစ္အခြင့္အေရး ဆိုေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရး သမားေတြလည္း တက္တက္ ၾကြၾကြေပါ့ေလ။ တကယ့္ကို ေပ်ာ္စရာ ပြဲႀကီးေပါ့။ ကဲလာျပန္ၿပီ … ေနာက္တစ္ပြဲ ရိုဟင္ဂ်ာတဲ့။ ဒီပြဲ ကေတာ့ နယ္နယ္ရရ ပြဲေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ႏိုင္ငံျခားကေန စတင္ တင္ဆက္လိုက္တာ။ ပြဲစီစဥ္သူ BBC ေပါ့။ အဲဒီမွာ စေတြ႔ ၾကတာပါပဲ။ ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ ေျပာင္းလဲ ေနပါၿပီလို႔။ အဲဒီ စကားကို လူ ့အခြင့္အေရး သမားေတြက ျငင္းၾကတယ္ ခင္ဗ်။ ေခတ္ေျပာင္း လာေပမယ့္ လူေတြရဲ့ စိတ္ထဲမွာ အာဏာရွင္ စနစ္ရဲ့ လႊမ္းမိုးမႈေတြ မေပ်ာက္ ေသးဘူးတဲ့။ သူတို႔ ေျပာတာလဲ မမွားဘူးဗ်။ ခုခ်ိန္ထိ အစိုးရနဲ ့ဆက္သြယ္ လုပ္ရတဲ့အလုပ္ေတြမွာ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူတာက ရိုးရာ ျဖစ္ေန ေသးတယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔က ဒီရိုဟင္ဂ်ာ ကိစၥမွာလဲ ဒီစကားပဲ ခံတြင္း ေတြ႔ေနလို႔လား မသိဘူး ထပ္ခါ တလဲလဲ ဆက္ေျပာေနၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို ့ကို ကၽြန္ေတာ္ ပါးစပ္ ေဟာင္းေလာင္း ျဖစ္ေအာင္ အံ့အားသင့္ရတဲ့ အေျပာင္းအလဲ တခုအေၾကာင္း ေျပာျပ ခ်င္ပါတယ္။
ဟိုအရင္တုန္းက ျမန္မာျပည္က မီဒီယာေတြမွာ မျမင္ခ်င္ မၾကားခ်င္မွ အဆံုး အၿမဲပါလာတတ္တဲ့ ဘယ္သူမွလဲ စိတ္မ၀င္စားတဲ့ အစိုးရရဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေတြ၊ မူ၀ါဒေတြကို ျပည္သူေတြက ဒီရိုဟင္ဂ်ာ ဆန္႔က်င္ေရးမွာ လိုလိုခ်င္ခ်င္ႀကီးကို ကိုင္စြဲလာၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး ျပည္ပေရာက္ အတိုက္အခံေတြနဲ႔ အၿမဲတေစ ရန္ေတြ ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ အစိုးရ မီဒီယာ ေသနဂၤဗ်ဴဟာရဲ့ ဗ်ဴဟာမွဴးေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ရုရွားေရာက္ ျပည္သူ႔ ခ်ဥ္ဖတ္ အရာရွိငယ္ေတြ ကလည္း ျပည္သူခ်စ္တဲ့ စစ္သားႀကီးေတြ အျဖစ္ မားမား မတ္မတ္ ေရွ႕ဆံုးတန္းက ပါလာၾကတယ္။ ျမန္မာျပည္ကို ဒီတသက္ ေျခဦး မလွည့္ပါဘူး ဆိုၿပီး တတိယ ႏိုင္ငံေတြမွာ ဒုကၡသည္အျဖစ္ ေရာက္ရွိ အေျခခ်သြားၾကတဲ့ လူေတြကလည္း ဒီႏိုင္ငံကို သူတို႔ ဘယ္ေလာက္ျမတ္ႏိုးတယ္ ဆိုတာ ျပလာၾကတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာကို ႏိုင္ငံေရးလို႔ အသံထြက္တယ္ ဆိုတာက လြဲရင္ ဘာမွ ပိုၿပီး နားမလည္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ေန႔စား အလုပ္သမားေတြလည္း ပါလာတယ္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ရာထူးေတြ ပိုင္ဆိုင္ ထားၾကေပမယ့္ ျမန္မာ မို႔လို႔ အႏွိမ္ခံရတဲ့ အတြက္ ျမန္မာ ျဖစ္ရတာကို စိတ္နာေနတဲ့ ပညာတတ္ လူတန္းစားေတြလည္း ပါလာၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ဟိုက ေခၚႏိုး ဒီကေခၚႏိုး ေမွ်ာ္ တကိုးကိုးနဲ႔ ျမန္မာျပည္ကုိ လံုး၀ မျပန္ခ်င္တဲ့ ဒုကၡသည္ေတြလည္း ပါလာၾကတယ္။ အံ့ၾသစရာ မေကာင္းဘူးလား ဗ်ာ။ … အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖေျပာဖူးတဲ့ စကားေလး တခြန္း သြားသတိရတယ္ မင္းတို႔ကို မုန္းတယ္ဆိုတာ သူမ်ားကို အရမ္း ခ်စ္တယ္ဆိုတာေလာက္ ရွိတယ္တဲ့။
မွန္တာေျပာရင္ သစၥာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း လံု၀ မတည့္ၾကပါဘူး။ ႏွစ္ေပါင္း ေတာ္ေတာ္ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့ ပဋိပကၡဆိုတာ နီးစပ္တဲ့ လူအခ်င္းခ်င္း ျဖစ္တတ္တဲ့ သဘာ၀ပါ။ ဒီလိုပဲ ေတြးမိပါတယ္။ တခု ေမးခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း တကယ္ မုန္းသြားၾကၿပီလား။ ရခိုင္ အမ်ားစု ဗမာကို နာၾကည္း ပါတယ္။ နာၾကည္းစရာ အတိတ္လည္း ရွိပါတယ္။ နာလည္း နာၾကည္း သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုေန ဗမာက ေမးမယ္။ ရခိုင္ေတြကို မဟာျမတ္မုနိ ျပန္ေပးမယ္။ ကုလားေတြနဲ႔ အတူတူ ေနမလားလို႔။ ဟဲဟဲ …. အဲဒီလို ေမးတဲ့ဗမာကို ရခိုင္က ဘာျပန္ေျပာမလဲ။ ေျပာမယ့္ စကားက ဆဲတာနဲ႔ စမွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ခက္တာကလဲ အဲဒီျပႆနာက ဗမာတခ်ိဳ႕ လုပ္ခဲ့တာ။ ဒါေပမဲ့ ဒီျပသနာမွာ ရိုဟင္ဂ်ာ ဆန္႔က်င္တဲ့ ဗမာကို ရခိုင္က ကန္႔ကြက္ မလား။ ဧရာ၀တီ တုန္းကေတာ့ သူတို႔နဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ေပမယ့္ ကန္႔ကြက္ခဲ့တဲ့ ရခိုင္ေတြ ရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး ရွမ္း။ သူတို႔နဲ႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေတာ္ေတာ္ ေ၀းတယ္ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔လဲ ကန္႔ကြက္တယ္။ လူ႔အခြင့္အေရးကို တကယ္ ခ်ိဳးေဖာက္ ခံေနရလူေတြက လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာ နားမလည္ဘူး ဆိုတာေရာ ျဖစ္ႏိုင္ ပါ့မလား။ ေနာက္ၿပီး ခ်င္းေတြ ကခ်င္ေတြကို လွည့္ေမးၾကည့္ရေအာင္။ သူတို ့က ခရစ္ယာန္ေတြ။ ရခိုင္ေတြရဲ့ ဗုဒၵဘာသာနဲ႔ သူတို ့နဲ ့ဘာမွ မဆိုင္ဘူး။ သူတို႔ေရာ သူတို ့နယ္ေျမမွာ ဒီ ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို welcome လုပ္ႏိုင္ ပါ့မလား။ ကဲ ခုလို တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ရန္ေၾကြး ကိုယ္စီ အျပန္အလွန္ တင္ေနၾကတဲ့ လူမ်ိဳးေတြက ေက်ာခ်င္းကပ္ၿပီး ပြဲထြက္ လာၾကပါၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဇာတ္ဆရာ အစိုးရကလည္း ၿငိမ္ေနတယ္။ တုတ္တုတ္ကို မလႈပ္ဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ မင္းသမီးေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံျခား မီဒီယာေတြကလည္း ငုတ္တုတ္။ ဇာတ္ဆရာ အလိုက် လိုက္ေျပာေပးရတဲ့ ျပည္တြင္း မီဒီယာ လူရႊင္ေတာ္ေတြကလဲ ဇာတ္ခံုေပၚမွာ ဟိုေငး ဒီေငး။ ေခတ္ေပၚ စတိတ္ရႈိး ထြက္ေပးဖို ့ တခ်က္တခ်က္ ဇာတ္ခံုေထာင့္က လွမ္းေအာ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ပညာရွင္ ဆိုသူေတြက လြဲရင္ က်န္တဲ့ တိုင္းရင္သား ရိုးရာ ဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးက ပတ္မသာ အခါခါ တီးေနရတယ္၊ ဇာတ္က ရုပ္လံုး ၾကြမလာ ေသးဘူး။ ခက္တာက သာမန္ လူတန္းစား ဆိုင္းဆရာနဲ႔ ေနာက္ထြက္ေတြက တီးသာ တီးေနရတယ္၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘယ္လို ေတးသြားလဲဆိုတာ ဂဃနဏ နားလည္တာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေအာက္က လူေတြက ေတြးမိတယ္။ ငါတို႔မ်ား မွားေနသလား ေပါ့ေလ။ ႏိုင္ငံေရး ဗဟုသုတက နည္းတာကိုးဗ်။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဟိုဘက္ ဇာတ္ရံုမွာ လူ႔အခြင့္အေရး စတိတ္ရႈိးသံေတြက ညံေနၿပီ။ နားေထာင္လို႔ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါႀကီးကို ရိုးရာ ဇာတ္သဘင္ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္မွာ ရံုသြင္းလို႔ အဆင္ ေျပပါ့မလား။
ကိုေနေဇာ္ႏိုင္လဲ ဒီတခါ ဖြင့္ရမယ့္ တံခါးက ပတၱာျပဳတ္ေနေတာ့ သူ ့အေပၚ ျပန္ပိမွာ စိုးရိမ္ၿပီး တံခါး၀မွာ ဖြင့္ရ ေကာင္းႏိုးႏိုး မဖြင့္ရ ေကာင္းႏိုးႏိုး။ ေနာက္ၿပီး အာရပ္လႈိင္း စီးၿပီး လူထု တိုက္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ လူေတြ ျမန္မာေတြ မဟုတ္ဘဲ ဘဂၤလီေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ေဒါက္တာ လြဏ္းေဆြလည္း ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္း မသိ။ ေနာက္တေက်ာ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ လူ႔အခြင့္အေရး ေဆာင္ပုဒ္ကို လက္ထဲက မခ်တဲ့ NLD ႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ေရာ အဲဒီ ေဆာင္ပုဒ္ေအာက္မွာ ရိုဟင္ဂ်ာေတြ အတြက္ေ၀စု ပါမွာလား။ လက္ရွိ အစိုးရကေရာ ကမၻာ့အလယ္မွာ ေခတ္မွီေအာင္ ရိုဟင္ဂ်ာတံဆိပ္ မိတ္ကပ္ေလး လိမ္းၿပီး ပြဲထြက္ လာမလား။ ပိုၿပီး ေခတ္မွီေအာင္ အေမရိကန္ ပေလးဘြိဳင္ေတြရဲ့ စတိတ္ရႈိးကို ရံုသြင္းမလား။ လက္ရွိ တရုတ္ျဖစ္ မီးဆလိုက္ေတြနဲ႔ပဲ ဆက္ ကၾက မလား။
တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ ျပည္ေထာင္စု ဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးကေတာ့ “အတူေလးရယ္နဲ႔ ယွဥ္ကာၿပိဳင္ ယွဥ္ကာၿပိဳင္” ဆိုၿပီး အပ်ိဳေတာ္ ယိမ္းကိုေတာ့ စတီး ေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ စင္ေပၚက လူေတြကေတာ့ ခုထိ ငုတ္တုတ္။ လႈပ္ကို မလႈပ္ ၾကဘူး။ အဲ ဒီအခ်ိန္မွာ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျပာလာတယ္ဗ်။ ဇာတ္ဆရာက သူ မွန္းထားသေလာက္ ပရိသတ္နဲ႔ ၀င္ေငြကို ခ်ိန္ဆျပီး မကဘဲ ေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ မင္းသမီးေတြကလည္း နာမည္ရမယ့္ ဂြင္ မဟုတ္ေလာက္ေတာ့ မထိန္းတတ္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္မွန္း မသိလို ့ သတိေလး ထားၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ။ အခ်ိန္ေရာက္ရင္ ၾကြေနေအာင္ ကၾက ပါလိမ့္မယ္ ဘာညာေပါ့ေလ။ Watch Dogs ေတြဆီက ထြက္လာတဲ့ အသံေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမဲ ့ ဆိုင္း၀ိုင္း တီးေနတာက ပရိသတ္ေခၚရံု လူစည္ရံု ပဏာမ တီးလံုးထက္ကို ေက်ာ္လာၿပီ။ ပရိသတ္လည္း ၾကားတဲ့ လူတိုင္း ဖိနပ္ေလး ဖင္ခုၿပီး ပြဲခင္းထဲမွာ ထိုင္ေနၾကၿပီ။ တီးလံုးေတာင္ အခါခါ ေက်ာ့လို ့ပတ္စာေတာင္ ပါးေနၿပီ။ ပတ္စာ မေလာက္လို႔ ထမင္းနဲ႔ ျပာေရာႀကိတ္ ေနတဲ့လူက ႀကိတ္ကုန္ ၾကၿပီ။ စင္ေပၚက လူေတြက တခ်က္မွ မလႈပ္ေသးဘူး။ ဆိုင္း၀ိုင္း ဆိုတာကလည္း ဇာတ္မွာ သူ႔ခ်ည္း သက္သက္ ရပ္တည္လို႔ မရဘူးေလ။ သူတို႔ေတြ ကမွ ဇာတ္ဆိုတာ ပီျပင္ ေတာ့မွာေပါ့။ ဆိုင္းဆရာေတြက အံႀကိတ္တီး၊ ေနာက္ထြက္ေတြ ကလည္း ေယာက်ၤားဘာသား ရြာစား ဘာညာနဲ႔ ေအာ္ရလြန္းလို႔ အသံေတြေတာင္ ျပာေနၾကၿပီ။ မယံုရင္ BBC Burmese Facebook Page ထဲ၀င္သာ ၾကည့္ေပေတာ့။
ဒီေနရာမွာ အခရာက ဇာတ္ဆရာဆိုေပမယ့္ နဂိုကတည္းက ႏွစ္ပါးခြင္နဲ႔ နာမည္ႀကီးလာတဲ့ ဇာတ္ဆိုေတာ့ ႏွစ္ပါးညီမွ ၿမိဳင္မွာကိုးဗ်။ အရင္က ဇာတ္ဆရာက ညာဘက္ယိမ္းရင္ မင္းသမီးေတြက ဘယ္ကို ယိမ္းၾကတယ္။ အခုဟာက ဘယ္ဘက္မွ မယိမ္းေတာ့ ပရိသတ္ေတြကလည္း ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ေပါ့ေလ။ ၾကည့္ရတာ မင္းသမီးေတြက ဒီစၥကုိသံ ကိုမွ ရင္ခုန္ၾကတယ္ တူပါတယ္။ အျပင္က ကလပ္မွာ ကၾကရင္ ေဒၚလာနဲ႔ ရတာကိုးဗ်။ ခုေတာ့ ဘာေဒၚလာမွ မပါႏိုင္တဲ့ ရိုးရိုး လက္ခုပ္သံေတြပဲဆိုေတာ့ သိပ္ ဖီလင္ မလာၾကဘူး ထင္တယ္။ အေျခအေန ေစာင့္ၾကည့္ ေနတာနဲ႔ေတာ့ မတူဘူး။ အင္း တခုေတာ့ ေတြးမိတယ္။ သူတို႔ကလပ္မွာ Sexy Dance ေတြကတုန္းက ေဒၚလာေတြ ဆုခ်ဖူးတဲ့ ပရိသတ္ တေယာက္တေလမ်ား ပြဲခင္းထဲမွာ ပါလာလို ့ ထိုင္မသိမ္းႀကီးနဲ႔ ကေနတာ ျမင္သြားရင္ ရွက္စရာႀကီး ဆိုၿပီး မကဘဲ ရူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနတာ မ်ားလား။ လိုက္စဥ္းစားရင္း ဇက္ေၾကာေတာင္ တက္လာၿပီ။ အရင္က အရပ္ထဲမွာ ဘာျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔က သီခ်င္း လုပ္ဆို၊ လူရႊင္ေတာ္ေတြက ပ်က္လံုးထုတ္နဲ ့စည္လိုက္တာ။ … အဲ စကားမစပ္ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးက ေရအား လွ်ပ္စစ္ထုတ္ေပးမွ မီးလင္းမယ္ဆိုရင္ ငါတို႔ အေမွာင္ထဲမွာပဲ ေနမယ္ဆုိတဲ့ လူေတြ အေမွာင္ထဲမွာ ဘဂၤလီေတြနဲ႔ တူတူေနၿပီး ကိုယ့္ သားသမီး ေျမးျမစ္ေတြနဲ႔ ဗုဒၵဘာသာ အတြက္ စိုးရိမ္ ပူပန္ေနၾကရတဲ့ ရခိုင္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တစ္ခုခုမ်ား ေျပာဖို႔ အစီအစဥ္ မရွိၾကေတာ့ဘူးလား။ မႏၱေလးမွာ ေဆြမ်ိဳး ေပါက္ေဖာ္ေတြ (ေပးတတ္လိုက္တဲ့ နာမည္) အမ်ားႀကီး ေရာက္ေနၿပီဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပဲ ေျပာေန ၾကေတာ့မွာလား။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ တသက္နီးပါး အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရမူ၀ါဒေတြကို လူေတြ မဖတ္လည္း ေရး၊ ဖတ္လည္း ေရးတတ္ၾကတဲ့ ျမန္မာ့အလင္းနဲ႔ ေၾကးမံုသတင္းစာက ပင္တိုင္ ေဆာင္းပါးရွင္ေတြကေရာ အဲဒီအေၾကာင္း ဘာမွ မေရး၊ ဘာမွ မေျပာ ၾကေတာ့ဘူးလား။ ကၽြန္ေတာ္က ပညာရွင္မဟုတ္ေတာ့ သူတို႔သာ မေျပာရင္ အဲဒီလို ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ စကားမ်ိဳးေတြ ကိုယ့္ ဘာသာကိုယ္ ေတြးတတ္ေပါင္။ ရခိုင္ေတြက ေျပာေနၾကၿပီ၊ ငါတို႔ဆီမွာ ရွိသမွ် ေျပာင္ၿပီ၊ ရိုဟင္ဂ်ာပဲ က်န္ေတာ့တယ္လို႔။ အဲဒီ စကားကိုမ်ား ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ ရခိုင္ေတြ အတြက္ ထိန္းသိမ္း ထားအပ္တဲ့ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္တဲ့၊ ေျပာထြက္ လိုက္ၾကတာ။ ႏိုင္ငံျခားက ပါရဂူဘြဲ႔ရ ပညာရွင္ေတြ ေျပာတာေနာ္။ ကၽြန္ေတာ့္လို ပညာမတတ္တဲ့လူက အဲလို စကားမ်ိဳး လူၾကားထဲမွာ ဘယ္ေျပာရဲမတုန္း … ဟဲ ဟဲ။
အဲ … တခုေတာ့ ရွိတယ္ဗ်။ ခုဇာတ္စင္ေပၚမွာ ငုတ္တုတ္ မိေနတဲ့အထဲမွာ RFA က ဦးခင္ေမာင္စိုးႀကီး မပါဘူးဗ်။ သူကေတာ့ ကခ်င္ေနမွာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူမွ မကေတာ့ သူလည္း မကရဲဘူးနဲ႔ တူပါတယ္။ အမွန္က သူက စင္ေပၚ တက္မက သင့္ေတာ့ဘူးဗ်။ ဆိုင္း၀ိုင္းမွာ ေနာက္ထြက္ လုပ္ရမွာ။ ၀ါကာ၀ါကာႀကီးနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးကတည္းက သူ႔ရဲ့ ပို႔လံုး ေဖာက္လံုး ေလးေတြကို ေတာ္ေတာ္ သေဘာက်ေနတာ။ ၀ါကာ၀ါကာကလဲ သူ႔ဘီး ဘရိတ္ျဖဳတ္ၿပီး ကုန္းဆင္း လွိမ့္ေပးလိုက္မွန္း မသိဘူး။ ဇြတ္နင္းတာ … ဟဲဟဲ။ ေရးလို႔ေတာင္ ၿပီးေနၿပီ။ ခုထိ အေျဖက မထြက္ေသးဘူး။ အေမရိကားတို ့ ဂရိတ္ၿဗိတိန္ တို႔မွာ ေဒါက္တာဘြဲ႔ ရလာမယ္ဆိုရင္ေတာ့..You are a neo-Fascist, You are a racist ဆိုၿပီး ရဲရဲႀကီး ေ၀ဖန္ ပစ္လိုက္မယ္။ ျမန္မာျပည္က ဘြဲ႔ရ ပညာရွင္ ဆိုရင္ေတာ့ “အဲ..ဒါကေတာ့ အစိုးရပိုင္းက ဘယ္လို လာမလဲေတာ့ မသိဘူးေပါ့ေနာ္၊ ဒါက ကိုယ္ေတြ တေယာက္တည္းနဲ ့ေျပာလို႔ ၿပီးမွာ မဟုတ္ဘူးေပါ့၊ ဒီ့ျပင္လူေတြကိုလည္း လွမ္းေမး ၾကည့္ပါအုံး” လို ့ေ၀့လည္ ေၾကာင္ပတ္ ေျဖခ်လိုက္မယ္။ ခက္တာက တကၠသိုလ္ဘြဲ ့ရ ပညာတတ္ တေယာက္ မဟုတ္ေလေတာ့ ခုထိ ေယာင္၀ါး၀ါး ေတြးေနတုန္းပဲ။
တခုေမ့ေနတယ္။ အဂၤလန္မွာ ပါရဂူဘြဲ ့ယူၿပီး ျမန္မာျပည္မွာ ပညာရွင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ဆိုရင္ေကာ ဘယ္လို ေျဖမယ္ထင္လဲ။ ဘယ္တကၠသိုလ္မွာမွ ဘာ ပါရဂူဘြဲ ့မွ မရ ခဲ့ေပမယ့္ အစိုးရ ကိုယ္တိုင္ ရခိုင္-ျမန္မာ ပ႑ိပ္ဘြဲ႔ ခ်ီးျမႇင့္ခံရတဲ့ ရခိုင္ သမိုင္းပညာရွင္ ဦး ဦးသာထြန္း ဆိုရင္ေရာ ဘယ္လို ေျဖမလဲ။ ၀ါကာ၀ါကာလိုေတာ့ အဂၤလိပ္လို ညႇပ္ၿပီး မေျပာမွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္ … ဟဲဟဲ။
ငခၽြန္းေယ
Written on November 14, 2011 at 5:00 am by Arakan Review
No comments:
Post a Comment