
ဥတုရာသီ ေတာကိုမွီ၏။ လူႏွင့္သက္ရွိ သတၱ၀ါအေပါင္းတို႕၏ အသက္ရွင္ ရပ္တည္ေရးသည္လည္း ရာသီဥတုကို မွီခိုအားထားေနရသည္မွာ ေလာကသဘာ၀ပင္ ျဖစ္သည္။ ေတာေတာင္ကိုမွီ၍ ျမစ္ေခ်ာင္းတို႕ ျဖစ္ေပၚလာရ၏။ ျမစ္ေခ်ာင္းတို႕ႏုန္းေျမပို႕ခ်
စီမံကိန္းတို႕သည္ လာဒ္ေပးလာဒ္ယူႏွင့္ အဂတိလိုက္စားျခင္းတည္းဟူေသာ အသြားထက္သည့္ ေပါက္ခၽြန္း၊ေပါက္တူးတို႕ျဖင့္ ေတာရိုင္းေျမႏွင့္ လူေနရပ္ရြာအနီးတ၀ိုက္ရွိ လယ္ေျမကိုင္းကၽြန္းတို႕ကို အပိုင္စီးလွ်က္ တူးဆြလွ်က္ရွိသည္။ အာဏာတည္းဟူေသာ ဘူဒိုဇာျဖင့္ သစ္ေတာမ်ား၊ ေက်းရြာမ်ား ကို အေျပာင္ရွင္း၍ တလင္းျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေနေလ၏။ အိႏိၵယျဖစ္၊ တရုတ္ျဖစ္ ေျမတူးေျမေကာ္စက္ အေပါင္းတို႕သည္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားရွိ သဲမ်ားကို ေကာ္ယူ၍ ရလာသည့္ေျမသားကို ျမစ္ေရျဖင့္ျပန္ေမွ်ာ၊ ထြက္လာသည့္ေရႊကို ျပဒါးျဖင့္ဖမ္း၊ မလိုအပ္သည္တို႕ကို စြန္႕ပစ္၊ လမ္းတေလွ်ာက္စီးသြားသည့္ ေျမဇာရြံ႕ႏွစ္တို႕က ျမစ္ထဲသို႕ျပန္လည္ ေရာက္ရွိသည့္အခါ ေနာက္က်ိသည့္ေရျပင္၀ယ္ ျပဒါးဆိပ္၊ခဲဆိပ္တို႕ေရာေႏွာလွ်
အမိေျမသည္ မွီတင္းေနထိုင္ၾကကုန္သည့္ သားသမီးမ်ားအတြက္ အတိတ္၊ပစၥဳပၸန္၊အနာဂတ္ ကာလသံုးပါးစလံုးတြင္ မေတာင့္မတ မေၾကာင့္မၾက ရပ္တည္ေစရန္အလို႕ငွာ သယံဇာတဟင္းလွ်ာကို ဥတုရာသီမေရြး ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြးလွ်က္ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ မွ်တစြာခြဲေ၀ေပးရန္ကား သူ႕တြင္ အာဏာမရွိေခ်။ တခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားသည္ အျမီးက်က္လွ်င္အျမီးစား၊ ေခါင္းက်က္လွ်င္ေခါင္းစား၊ ၀ါးျပီးေထြးထုတ္၊ ပိုလွ်င္ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္စားႏိုင္ေစရန္ လစ္လွ်င္လစ္သလို ပါဆယ္ထုတ္လွ်က္ ရွိၾကသည္။ မလစ္လွ်င္လည္း မည္သူ႕ကိုမွ် ဂရုမစိုက္ပဲ ေၾကာင္ေတာင္ႏိႈက္စားၾကကုန္၏။ အရိုးအရင္းတို႕သည္ကား ေျမၾကီးတြင္ျပန္႕က်ဲလွ်က္၊ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေသာ မ်က္လံုးသန္းေပါင္းစြာကို ေလွာင္ေျပာင္လွ်က္ ရွိေနသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ကား အေၾကြးႏြံ၀ယ္ ေဇာက္ထိုးနစ္လွ်က္ပင္။
ျပီးခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ကာလအတြင္း ျမန္မာျပည္ကို စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူသည့္ ဆင္ျဖဴမရွင္ ၾကက္ဆူဒါယကာ မင္းတရားၾကီးသည္ သူ၏ဘုန္းတန္ခိုးအာႏုေဘာ္အရ တင္ရွိေနသည့္ ေၾကြးေတာ္ျမီေတာ္အေပါင္းတို႕အား ေျဖရွင္းရန္အလို႕ငွာ ေရေျမသနင္းျပည့္ရွင္မင္းပီပီ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ေရ၊ေျမတို႕ကို ျမီရွင္စိနတိုင္းသားမ်ားႏွင့္ မဇ်ၥိမတိုင္းသားတို႕အား လက္ညိွဳးထိုးအပ္ကာ စိတ္သေဘာရွိ လိုသည့္အတိုင္း စီမံခြင့္ေပးရာ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးတြင္ စံျပၾကက္ဆူပင္ စီမံကိန္းႏွင့္ ေနပူေတာင္မွလြဲ၍ တျခားၾကီးမားေသာ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ လားလားမွ် မသက္ဆိုင္ဖူးသည့္ ရခိုင္ျပည္တြင္ ဧရာမစီမံကိန္းမ်ားစြာတို႕ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္ လာေလေတာ့သည္။


ရခိုင္ျပည္ႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အစဥ္အဆက္အုပ္စိုးခဲ့ၾကသည့္ အစိုးရမင္းမ်ားအတြက္ စီးပြားေရးအရ စိတ္၀င္စားစရာ နည္းပါးလွသည့္ ေဒသတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္ကာလႏွင့္ ယခုအခ်ိန္ထိ ရခိုင္ျပည္တြင္ ေပါမ်ားေသာအရာမ်ားမွာ အလုပ္လက္မဲ့မ်ား၊ ေရွးေဟာင္းေစတီပုထိုး အပ်က္အစီးမ်ားႏွင့္ ဘဂၤလီမ်ားသာျဖစ္သည္။ ဆန္ေရစပါး၊ သားငါးပုဇြန္စသည္တို႕ ထြက္ရွိေသာ္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဆိုးရြားနိမ့္က်သျဖင့္ သူ႕ရြာသူ႕ဇာတ္ အရပ္ဖူလံုရံုေလာက္သာ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ ငပလီကမ္းေျခမွလြဲလွ်င္ ေနရာအမ်ားစုမွာ ရခိုင္ရိုးမကို အသက္ႏွင့္ရင္း၍ ျဖတ္သန္းရသည့္အတြက္ ျပည္မသားမ်ား အလည္အပတ္လာခဲေသာ အရပ္ေဒသတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယေျမာက္အဆင္းရဲဆံုး ျပည္နယ္ျဖစ္သည့္ ရခိုင္ျပည္သည္ တခ်ိန္တခါက ဆင္းရဲမြဲေတေနေသာ္လည္း ျပည္တြင္းစစ္ဒဏ္ခံေနရသည့္ အျခားျပည္နယ္မ်ားထက္စာလွ်င္ အတန္အသင့္ ျငိမ္းခ်မ္းတည္ျငိမ္ေသာ ေဒသတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ ၾကံ့သတၱ၀ါသည္ ေစ်းေကာင္းရသည့္ ဦးခ်ိဳႏွင့္ေသြးေၾကာင့္ အသက္ဆံုးရႈံးရသကဲ့သို႕ ေစ်းကြက္မရွိေသးေသာအခ်ိန္တြင္ ယူနီေဖာင္း၀တ္တို႕ တခါတရံ ဟင္းစားရွာၾကသည္မွလြဲ၍ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္းခဲ့ေသာ အရပ္ေဒသသည္ ယခုအခါတြင္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံၾကီးႏွစ္ႏို
ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္း

၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဧျပီလ၂ ရက္ေန႕တြင္ အိႏိၵယအစိုးရႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရတို႕ သေဘာတူလက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့သည့္ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္း (Kaladan Multi-Modal Trasit Transport Project)သည္ အိႏိၵယႏိုင္ငံ ကာလကၠတားျမိဳ႕မွသည္ ကုန္တြင္းပိုင္းတြင္ ေတာေတာင္ထူထပ္မႈေၾကာင့္ တိုက္ရိုက္ ကုန္းေၾကာင္းဆက္သြယ္ေရး မလြယ္ကူသည့္ အိႏိၵယအေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း ေဒသ(မီဇိုရမ္ျပည္နယ္)တို႕ကို ကုန္စည္တင္ပို႕ ႕ျဖန္႕ျဖဴးႏိုင္ရန္အတြက္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ေရေၾကာင္းခရီးျဖင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္၍ ထိုမွတဆင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ကို ကုန္းေၾကာင္းခရီးျဖင့္ျဖတ္ကာ ကုန္းလမ္းေရလမ္း တစ္ပိုင္းစီပါ၀င္သည့္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနာက္ပိုင္း ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ကို ျဖတ္သန္းသြားမည့္ အဆိုပါစီမံကိန္း၏ ဆံုရပ္သည္ စီမံကိန္း၏အေရးပါေသာ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္သည့္ စစ္ေတြေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို ဗဟိုျပဳေနေသာေၾကာင့္ အိႏိၵယႏိုင္ငံအတြက္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းသစ္ တစ္ခုအျဖစ္ အေရးပါလာမည့္ စီမံကိန္းတစ္ရပ္လည္းျဖစ္သည္။
အိႏိၵယႏိုင္ငံအေရွ႕ပိုင္း ကာလကတၱားျမိဳ႕ ဆိပ္ကမ္းမွစတင္၍ ရခိုင္ျပည္နယ္၏ျမိဳ႕ေတာ္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းအထိ ၅၃၉ကီလိုမီတာ ရွည္လွ်ားေသာ ပင္လယ္ခရီးကိုျဖတ္သန္းကာ ထိုမွတဆင့္ ျမစ္ေၾကာင္း၊ကုန္းလမ္းခရီးတို႕ျ
အပိုင္း(၁)
အနာဂတ္ကာလတြင္ အေရအတြက္မ်ားျပားစြာ ဆိုက္ကပ္လာမည့္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာမ်ားအတြက္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းကို တိုးခ်ဲ႕မည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါအစီအစဥ္တြင္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း ဧရိယာကိုတိုးခ်ဲ႕ရံုသာမက Inland Waterway Terminal(IWT) အသစ္တစ္ခုကိုပါ တည္ေဆာက္သြားရန္ အစီအစဥ္ရွိေနသည္။

အပိုင္း(၂)
စစ္ေတြျမိဳ႕ႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ ကလက္၀ျမိဳ႕အထိ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ၂၂၅ကီလိုမီတာ အကြာအေ၀းအား ပင္လယ္ကူးသေဘၤာၾကီးမ်ား ခုတ္ေမာင္းႏိုင္သည့္ အနက္ပမာဏသို႕ တူးေဖာ္မည္ျဖစ္သည္။ ထို႕အျပင္ ခရီးတေထာက္ရပ္နားရာျဖစ္သည့္ ကလက္၀ျမိဳ႕၊ စက္ပစ္ျပင္တြင္ IWT အသစ္တစ္ခုကို ထပ္မံတည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္သည္။ ဤအဆင့္ကို ၂၀၁၃ခုႏွစ္တြင္ အျပီးသတ္ရန္ လွ်ာထားသည္။
အပိုင္း(၃)
ခ်င္းျပည္နယ္ ကလက္၀ျမိဳ႕မွေန၍ အိႏိၵယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ နယ္စပ္ေဒသအထိ ၆၂ကီလိုမီတာရွည္လွ်ားေသာ အေ၀းေျပးလမ္းမၾကီးတစ္ခုကို ေဖာက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္သည္။
ဤစီမံကိန္းကို အဓိကအေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ အဖြဲ႕အစည္းမွာ အိႏိၵယႏိုင္ငံအစိုးရအဖြဲ႕ျဖစ္ျ


စီမံကိန္းတည္ရွိရာ ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ သန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ေဒသခံတို႕သည္ ဤျမစ္ကိုအမွီျပဳ၍ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳေနၾကသည္။ ေသာက္ေရ၊သံုးေရတို႕အတြက္ ျမစ္ကိုအားကိုးၾကရသည္။ ကုန္စည္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးအတြ




ေျမယာသိမ္း၍ ေလွ်ာ္ေၾကးမရသည့္အခါ ေဒသခံအမ်ားစုသည္ အလုပ္လက္မဲ့ဘ၀သို႕ ေရြ႕လ်ားၾကကုန္၏။ ထိုင္းသို႕စြန္႕စားသြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရန္ မတတ္ႏိုင္ေသာလူရြယ္အခ်ိဳ႕အတြက္ ေစတနာၾကီးမားလွသည့္ တပ္မေတာ္ၾကီးမွ ထမင္းနပ္မွန္ေသာ အလုပ္ေပး၍ စုေဆာင္းေရး လုပ္ၾကေလသည္။ စစ္သားမလုပ္ခ်င္ေသာသူသည္ ဘုန္းၾကီး၀တ္၍ ဗမာျပည္မသို႕ တက္ေျပးၾကရရွာသည္။ ထိုသို႕ေသာအေျခအေန အစုစုေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္ရွိ အခ်ိဳ႕ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားတြင္ အရြယ္ေကာင္းေယာက်ၤားသားတို႕ ရွားပါး၍ ယခင္က ရြာတစ္ရြာလွ်င္ ေတာင္ပိုင္း၊ေျမာက္ပိုင္း ေဘာလံုးႏွစ္သင္းစာ အခိုင္အမာထြက္ရွိသည့္ ရြာတို႕တြင္ ယခုအခါ အိမ္ေထာင္ဦးစီး ေယာက်ၤားသား မရွိသေလာက္နည္းပါးျပီး ႏို႕ေသာက္ႏွင့္ တုတ္ေထာက္၊ မိန္းမသားတို႕သာ က်န္ရွိသျဖင့္ လုပ္အားေပးဆင့္ေခၚသည့္အခါ ဤသို႕ေသာျမင္ကြင္းတို႕ကို ရင္တြင္းမခ်ိေအာင္ ျမင္ေတြ႕ေနရေလေတာ့သည္။

ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားတြင္သာမက ရခိုင္ျပည္နယ္၏ျမိဳ႕ေတာ္ စစ္ေတြျမိဳ႕တြင္လည္း အဆိုပါစီမံကိန္း၏ ရိုက္ခတ္မႈကို ျမိဳ႕ခံလူမ်ား ခါးစည္းခံစားေနၾကရသည္။ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းဧရိယာတ၀ိုက္ ယခင္က အမ်ားျပည္သူ အပန္းေျဖရာ မင္းၾကီးေက်ာက္တန္း တေလွ်ာက္လံုးကို စီမံကိန္းက၀ါးမ်ိဳမည္ျဖစ္ျပီး စီမံကိန္းဧရိယာအတြင္း တစိတ္တပိုင္း ပါ၀င္ေနသည့္ စစ္ေတြျမိဳ႕၏ အလွပဆံုး ပြိဳင့္ကမ္းေျခမွာလည္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ မၾကာမွီ ရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ေတာ့မည့္ အေျခအေနသို႕ ေရာက္ရွိေနသည္။ ထို႕အျပင္ ကမ္းစပ္တေလွ်ာက္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာၾကီးမ်ား ၀င္ေရာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ သေဘၤာလမ္းေၾကာင္း သတ္မွတ္ျခင္း၊ ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္ တူးေဖာ္ျခင္းစသည့္ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ျခင္း၊ လုပ္ငန္းမွထြက္ရွိသည့္ စြန္႕ပစ္ပစၥည္းမ်ားကို ပင္လယ္တြင္သို႕ စြန္႔ပစ္ျခင္းစသည္တို႕ကို လုပ္ေဆာင္ၾကသည့္အခါ ေရထုညစ္ညမ္းမႈႏွင့္အတူ ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္တြင္ ေနထိုင္က်က္စားၾကကုန္ေသာ ငါးပုဇြန္တို႕ အစာရွာမွီးရာႏွင့္ မ်ိဳးပြားရာေနရာျဖစ္သည့္ သႏၱာေက်ာက္တန္းတို႕ ပ်က္စီးျပီး အဏၰ၀ါေဂဟစနစ္ကို အဆိုးရြားဆံုး ထိခိုက္ေစလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႕ေသာ အေျခအေနတို႕သည္ ေဒသ၏အဓိက အသက္ေမြးလုပ္ငန္းျဖစ္သည့္ ပင္လယ္ငါးဖမ္းလုပ္ငန္း၏ အနာဂတ္ကို ျပင္းထန္စြာျခိမ္းေျခာက္လွ်က္ရွ



ထို႕အတူ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ၂၂၅ကီလိုမီတာ အကြာအေ၀းအထိ ျမစ္ၾကမ္းျပင္ တူးေဖာ္မည့္လုပ္ငန္းမွာလည္း စီမံကိန္းလုပ္ေဆာင္ရာ ျမစ္ကမ္းနံေဘးရွိ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ေဒသခံတို႕၏ ဘ၀ရပ္တည္ေရးကို ျပင္းထန္စြာ ျခိမ္းေျခာက္လွ်က္ရွိသည္။ ေက်ာက္ေတာ္ျမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ပလက္၀ျမိဳ႕နယ္တို႕တြင္ လူေနအိမ္ေျခမ်ားစြာ အတင္းအဓမၼ ေရြ႕ေျပာင္းခံရႏိုင္ျပီး အဆိုပါေရြ႕ေျပာင္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစိုးရတာ၀န္ရွိသူမ်ားထံမွ မည္ကဲ့သို႕စီစဥ္ထားသည္ကို မသိရွိရေသးေခ်။ ထို႕အျပင္ ျမစ္ၾကမ္းျပင္ကို တူးေဖာ္သည့္အခါ ျမစ္ေရေနာက္က်ိျခင္းႏွင့္အတူ ေရတြင္ပါ၀င္သည့္ ေအာက္စီဂ်င္ဓာတ္နည္းပါးျပီး ျမစ္တြင္းငါးတို႕ ေသေၾကပ်က္စီးၾကလိမ့္မည္။ စီမံကိန္းလုပ္ေဆာင္ေနစဥ္ကာလအတြ


ထို႕အျပင္ ျမစ္အထက္ပိုင္းရွိ ခ်င္းျပည္နယ္အတြင္းတြင္ ျမစ္ၾကမ္းျပင္တူးေဖာ္ရံုသာမက က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ျမစ္ဖ်ားပိုင္းကို သေဘၤာမ်ား၀င္ေရာက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ျမစ္ေၾကာင္းခ်ဲ႕တြင္ျခင္း၊ သေဘာၤဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ျခင္း စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ကိုင္သည့္အခါ ေဒသခံတို႕ထံမွ ေလွ်ာ္ေၾကးတစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွမေပး


ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဆင္းရဲဆံုးႏွင့္ ဒုတိယအဆင္းရဲဆံုး ျပည္နယ္ႏွစ္ခုအတြက္ ေဒသဖြံ႕ျဖိဳးေရးအလို႕ငွာ ဤစီမံကိန္းအရပ္ရပ္ကို ေဖာ္ေဆာင္္၍ ေဒသခံမ်ား၏ လူေနမႈဘ၀တိုးတက္ျမင့္မားေစရန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ဟု ႏွစ္ဖက္အစိုးရတို႕ မည္သို႕ပင္ေျပာဆိုေစကာမူ စီမံကိန္းတည္ရွိရာ ျမန္မာႏိုင္ငံဖက္ျခမ္းသည္ ကမၻာေပၚတြင္ လူ႕အခြင့္အေရးအခ်ိဳးေဖာက္ခံရဆံု

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရေသာ္ ရခိုင္ျပည္နယ္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ စီမံကိန္းမ်ားစြာ လိုအပ္ေနသည္ မွန္ေသာ္လည္း ျပည္သူတို႕၏ ေနထိုင္ရပ္တည္မႈ ဘ၀အေထြေထြအား ရင္းႏွီးစေတးျပီးမွ ရရွိလာမည့္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈသည္ ခိုင္မာသည့္ ဥပေဒစနစ္၊ မွ်တသည့္ အက်ိဳးအျမတ္ခြဲေ၀မႈ၊ စနစ္က်သည့္ စီမံခန္႕ခြဲမႈတို႕မရွိလွ်င္ အႏၱရာယ္မ်ားလွသည္။ဒီမိုကေရစီ
No comments:
Post a Comment